طلای آب شده چیست؟ طلای آبشده از کجا بخریم؟

طلای آب شده چیست
3.9/5 - (42 امتیاز)

طلای آب شده یکی از اشکال طلا است که در بازار طلای ایران محبوبیت زیادی دارد و به عنوان یک کالای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. طلای آب شده هم‌چنین در صنایع مختلف و گاهی به عنوان ماده خام ساخت طلا زینتی استفاده می‌‌شود. در این نوشته از طلاین به صورت کامل برای شما توضیح می‌دهیم طلای آب شده چیست؟ چه مشخصاتی دارد و اصطلاحات مرتبط با آن در چیست؟ اگر می‌خواهید با یکی از مهم‌ترین انواع طلا در ایران آشنا شوید، این نوشته را از دست ندهید.

طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده (Raw Gold Bar): شکلی از طلا است که از ذوب‌ مصنوعات طلا، طلای دست دوم، طلای شکسته یا حتی شمش به دست می‌آيد. در واقع فرایند طلای آب شده باعث می‌شود طلاهای آسیب‌دیده دوباره وارد چرخه تولید و مصرف شوند. طلای آب شده به دلیل نداشتن اجرت و مالیات یکی از رایج‌ترین اشکال طلا در ایران است که برای سرمایه گذاری و پس انداز استفاده می‌شود.

طلای آب شده در سراسر جهان نیز در حال محبوب‌شدن است. سایت جواهرات کاملیا آرت درباره استفاده دوباره از طلای آب شده می‌نویسد:

طلای آب شده یا بازیافت شده بسیار محبوب است؛ زیرا با این روش طلا به یک منبع طبیعی تجدیدپذیر تبدیل می‌شود، به این معنی که می توان آن را ذوب کرد و بارها و بارها بدون از دست دادن خلوص یا عیار خود در طول زمان بازیافت کرد، از محیط زیست محافظت نمود و به کسب‌وکارها و اقتصاد کمک کرد.

طلای آب شده چه شکلی است؟

بسته به نوع نیاز بازار، طلای آب شده معمولا به شکل‌های مکعب‌مستطیل و مفتول تولید و وارد بازار می‌شوند. شکل مکعبی طلای آب شده بیشتر در طلا فروشی‌ها و برای خرید کاربرد دارد. سیم‌های مفتول طلای آب شده در صنعت استفاده بیشتری دارد.

عکس طلای آب شده

وزن و ابعاد طلای آب شده

وزن و ابعاد طلای آب شده بسته به کارگاه تولیدی آن متفاوت است. به‌طور کلی نماد و کد آزمایشگاه سازنده طلای آب شده روی آن حک می‌شود و معمولاً نام کارگاه ذوب در کف قطعه طلای آب شده ثبت می‌شود. 

عیار طلای آب شده چند است؟

از آنجایی که در روند ساخت طلای آب شده از مصنوعات طلای متنوعی استفاده می‌شود، عیار طلای آب شده، عددی متعارف مثل ۷۵۰ نیست. از این رو معمولاً عیار طلای آب شده را افراد متخصص و به کمک فرایند ری‌گیری یا تشخیص عیار طلای آب شده به دست می‌آورند.

معمولاً تشخیص عیار طلای آب شده توسط ری‌گیری‌ها انجام می‌شود؛ اما اگر به عیار طلای آب شده خود شک دارید می‌توانید بخشی از آن را چیده و عیار سنجی یا آن بخش را به مراکز ری گیری ارسال کنید.

عیار طلای آب شده

استعلام کد طلای آب شده

برای اینکه بتوانید از عیار آب شده خود مطمئن باشید باید انگ طلای آب شده را استعلام بگیرید. انگی که ری گیری‌های ایرانی روی طلای آب شده می‌زنند یک شماره ۶ رقمی است. با تماس با مراکز ری‌گیری یا اتحادیه تهران به شماره ۰۲۱۸۸۹۳۱۸۳۳ می‌توانید استعلام عیار طلای آب شده خود را انجام دهید. در این صفحه از سایت طلاین نیز می‌توانید استعلام کد طلای آب شده را انجام دهید: ری گیری طلا چیست

حباب طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده نیز مانند دیگر انواع و اشکال طلا، دچار حباب می‌شود. حباب در واقع به معنای افزایش یا کاهش قیمت طلای آب شده نسبت به قیمت جهانی آن است که به خاطر افزایش یا کاهش عرضه و تقاضا در بازار داخلی به وجود بیاید؛ هرچند به طور کلی حباب طلای آب شده کمتر از حباب سکه و دیگر اشکال طلا است.

اگر می‌خواهید درباره این مفهوم بیشتر بدانید، این نوشته را بخوانید: حباب طلا چیست؟

کارمزد خرید طلای آب شده

به‌طور کلی بابت طلای آب شده اجرت و کارمزدی پرداخت نمی‌شود و از طرفی هم مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد و سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا نصیب سرمایه گذار خود می‌کند.

شما طلای آب شده را به قیمت همان عیاری می‌خرید که روی آن نوشته شده و در هنگام فروختن نیز قیمت با همان عیار حساب می‌شود. این در حالی است که شما طلای نو با عیار ۱۸ یا همان عیار ۷۵۰ را از مغازه‌دار می‌خرید؛ اما در هنگام فروختن چون دیگر دست دوم محسوب می‌شود طلافروشان آن را با عیار ۷۴۰ خریداری می‌کنند.

مقایسه طلای آب شده و دیگر اشکال طلا

طلای آب شده یکی از کالاهایی است که پیش‌تر توسط متخصصان حوزه طلا استفاده می‌شد و مردم عادی با آن آشنایی‌ نداشتند. به همین خاطر در ادامه طلای آب شده را با انواع دیگر طلا مثل شمش و سکه مقایسه می‌کنیم:

تفاوت طلای خام و طلای آب شده چیست؟

در بازار به مجموع طلاهای آب شده و شمش‌ها که به صورت قالبی وجود دارند طلای خام می‌گویند. علت این نام نیز این است که طلای‌ آب شده، هنوز شکلی مانند دیگر مصنوعات طلا ندارند و امکان شکل دادن به آن‌ها وجود دارد. 

تفاوت سکه و طلای آب شده چیست؟

سکه نیز یکی از مصنوعات طلا است که خرید و سرمایه گذاری آن در بین مردم ایران بسیار رایج است. تفاوت‌های سکه و طلای آب شده را می‌توان در این حوزه‌ها پیدا کرد:

  1. شکل ظاهری: سکه‌ها معمولا در وزن‌های مشخص ضرب می‌شوند؛ در حالی که طلای آب شده به صورت قالبی وجود دارد و بخشی از آن برای خرید یا فروش جدا می‌شود.
  2. نوسان قیمت: قیمت سکه‌ها نوسان بیشتری نسبت به طلای آب شده دارد و اخبار سیاسی روی سکه‌ها تاثیر بیشتری می‌گذارند.
  3. محدودیت خرید: از آنجایی که سکه مخصوص بازار متمرکز داخلی است، در خرید آن از بازار‌های بورسی محدودیت تعدادی وجود دارد.

برای دیدن عوامل موثر بر قیمت سکه و طلای آب شده و مقایسه دقیق‌تر این دو، این نوشته را از دست ندهید: ۵ تفاوت سکه و طلای آب شده

تفاوت طلای آب شده با دست دوم چیست؟

طلای آب شده با طلای دست دوم بسیار متفاوت است. طلاهای دست دوم همگی استفاده شده‌اند و به همان شکل قبلی خریداری می‌شوند؛ اما طلای آب شده حاصل از ذوب طلاهای مستعمل است که قالب‌گیری شده و شکلی تازه دارد. هم‌چنین در هنگام خرید طلای دست دوم عیار آن ۱۸ و در هنگام فروش معادل ۱۷ محاسبه می‌شود. همین علت باعث شده خرید طلای دست دوم برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نباشد؛ در حالی که طلای آب شده با عیاری مشخص و ثابت خرید و فروش می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید برای سرمایه گذاری طلای دست دوم بخرید یا طلای آب شده، این نوشته را بخوانید: طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

تفاوت شمش و طلای آب شده چیست؟

شاید شما هم نتوانید در نگاه اول تفاوت شمش و طلای آب شده را پیدا کنید. در ظاهر این دو نوع طلا ممکن است کمی شبیه به نظر برسند؛ اما مهم‌ترین موارد تفاوت شمش و طلای آب شده عبارت‌اند از:

  • شمش‌ها کمترین ناخالصی ممکن را دارند و عیار آن‌ها بسیار بالا و نزدیک ۲۴ است؛ اما عیار طلای آب شده به دلیل وجود ناخالصی‌هایی مثل نقره، ممکن است تا ۱۷ نیز باشد.
  • شمش یک واحد طلایی بین‌المللی است و برای سرمایه‌گذاری طلای جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما طلای آب شده به‌صورت داخلی و در ایران استفاده می‌شود.
  • برخلاف طلای آب شده، شمش یکی از واحد‌های طلایی است که در معاملات بین‌المللی طلایی استفاده می‌شود. 
  • شمش‌ها معمولاً به صورت معتبر و از طرف شرکت‌هایی خاص تولید می‌شوند؛ اما طلای آب شده ممکن است توسط کارگاه‌های ذوب طلا و عیار سنجی تهیه شوند.

برای بررسی دقیق‌تر تفاوت‌های این دو نوع طلا، این نوشته را از دست ندهید: طلای آب شده بخریم یا شمش طلا؟

سرمایه گذاری طلای آب شده

از جمله مزایای خرید و سرمایه گذاری طلای آب شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حداقل ریسک نقدینگی: شما می‌توانید بسیار راحت طلای آب شده را به طلافروشان یا در سامانه‌های آنلاین بفروشید و سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنید.
  • ماندگاری ارزش: ارزش طلای آب شده در طول زمان و با وقوع اتفاق‌های مختلف همواره حفظ شده است.
  • مقابله با تورم: طلای آب شده یک سپر دفاعی مناسب در برابر تورم و کاهش ارزش پول ملی است.
  • آسان بودن سرمایه گذاری طلای آب شده: با استفاده از سایت طلاین می‌توانید به سادگی و با یک کلیک خرید و فروش طلای آبشده انجام دهید.
  • بدون نیاز به پرداخت اجرت و مالیات: در هنگام خریدن طلای آب شده نیازی به پرداخت اجرت ساخت و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ندارید.

اگر به سرمایه گذاری طلای آب شده علاقه دارید می‌توانید برای مطالعه بیشتر به این مقاله مراجعه کنید: سرمایه گذاری طلای آب شده

۳ روش خرید طلای آب شده در ایران

خرید و فروش طلای آب شده به سه روش زیر انجام می‌شود:

خرید و فروش نقدی طلای آب‌ شده

در معاملات نقدی در همان لحظه که معامله انجام می‌شود، هزینه آن پرداخت می‌شود. این نوع معاملات کاملاً به صورت نقدی صورت می‌گیرد و دریافت هیچ نسیه و چک و موارد این‌چنین در آن قابل‌قبول نیست. اگر به دنبال معاملات حلال و قانونی هستید؛ باید به سمت معاملات نقدی طلای آب شده بروید. این نوع معاملات یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های خرید و فروش طلای آب شده است. همچنین علاوه بر قانونی‌بودن، این نوع معاملات کم‌ریسک‌تر و مطمئن‌تر از معاملات کاغذی است.

خرید و فروش کاغذی طلای آب شده

به طور کلی معاملات کاغذی معاملاتی هستند که به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه صورت می‌گیرد و هیچ کالایی در آن‌ها ردوبدل نمی‌شود. یعنی نه خریدار پولی را به فروشنده می‌پردازد و نه فروشنده کالایی را به خریدار تحویل می‌دهد. بلکه در این نوع معاملات فقط تفاوت میزان قیمت برای افراد مهم است و بر اساس حرف معامله می‌کنند و به نوعی قمار و شرط بندی بر روی قیمت طلا است.

 در معاملات کاغذی طلای آب شده حتی یک گرم طلا هم جابه‌جا نمی‌شود و بر همین اساس برحسب اعتماد میان افراد صورت می‌گیرد. همچنین هیچ نهاد دولتی بر روی آن نظارت ندارد و خلاصه کلام کاری غیرقانونی است.

همچنین این نوع معاملات تأثیر بدی بر روی قیمت طلای آب شده دارد و باعث تشدید نوسانات شدید قیمت می‌شود. در اتاق‌های معاملاتی مقدار زیادی از طلا را به صورت لفظی معامله می‌کنند تا بتوانند قیمت طلا را در بازار کاهش دهند و پس از خرید مجدد طلا برای خود، قیمت را افزایش دهند تا سود کنند. حکم شرعی معاملات کاغذی حرام است.

روش‌های خرید طلای آب شده

خرید طلای آب شده آنلاین

خرید طلای آب شده آنلاین مزایای زیادی دارد. برای مثال شما می‌توانید از معتبر‌ترین سامانه‌های معاملات طلا، میزان طلای مد نظر خود را خریداری کنید و دیگر نگران تقلبی بودن عیار یا امنیت طلای خود نباشید.

سامانه طلاین یک سامانه آنلاین سرمایه گذاری طلای آب شده است که در آن می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز حداقل ۱۰۰ سوت طلای دست دوم را خریداری کنید و آن را در زمان دلخواه بفروشید. تمامی قیمت‌های طلا در سامانه طلاین تحت نظر اتحادیه طلا هستند و شما هیچ نگرانی بابت معامله طلای خود نخواهید داشت. هم‌چنین این سامانه امکان دریافت فیزیکی طلا را نیز دارد.

طلای آب شده از کجا بخریم؟

شما می‌توانید طلای آب شده را از طلافروشی‌ها یا آبشده فروشی‌ها به صورت فیزیکی تهیه کنید. البته این روش توصیه نمی‌شود؛ چراکه تضمین امنیت قطعه طلا ممکن است مشکل باشد و با خرید فیزیکی نمی‌توانید از نوسان‌های قیمت خرید و فروش استفاده کنید و با استفاده از معاملات سود ببرید. به همین خاطر خرید طلای آب شده آنلاین روشی موثر‌تر است. برای خرید آنلاین طلای آب شده می‌توانید از سامانه‌های خرید و فروش مثل طلاین استفاده کنید.

طلاین یک پلتفرم قانونی و شرعی سرمایه گذاری طلای آب شده است که شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز مقدار دلخواهی از طلای آب شده را در آن بخرید و هر زمان که تصمیم به فروش بگیرید دارایی خود را بفروشید. با سرمایه گذاری در این سامانه شما دیگر نگران امنیت طلای خود نیستید و حتی می‌توانید طلای خود را به‌صورت فیزیکی از این سامانه دریافت کنید. سامانه طلاین دارای ای‌نماد و مجوز‌های لازم کسب و کار‌های اینترنتی است.
خرید طلای آب شده از کانال‌های تلگرامی یا حتی طلافروشی‌های نامطمئن ریسک بالایی دارد. از طرفی عیار طلای آب شده این دو ممکن است مشخص نباشند و روند تحویل آن‌ها ممکن است دروغین باشد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم به سراغ خرید طلای آب شده آنلاین از سامانه معتبر طلاین بروید.

انواع اصطلاحات معاملات طلای آب شده:

در معاملات طلای آب شده به چندین اصطلاح رایج بر می‌خورید، خوب است با آن‌ها نیز آشنا شوید:

طلای آب شده شرطی

طلای شرطی عبارتی است که برای طلای آب شده‌ای به کار می‌رود که ذوب و برای مشخص شدن عیار به آزمایشگاه فرستاده شده است. به همین خاطر به آن طلای آب شده شرطی می‌گویند.

طلای آب شده فردایی

در این نوع معاملات هیچ کالایی رو و بدل نمی‌شود؛ فقط افراد در مغازه یا کانال‌های تلگرامی بر روی کاغذ بر روی یک قیمت توافقی مقدار طلایی را مشخص می‌کنند. سپس فردا در همان ساعت به فروشنده مراجعه می‌کنند. اگر قیمت افزایش پیدا کرده باشد فروشنده تفاوت قیمت را به خریدار می‌پردازد؛ اما در غیر این صورت خریدار متضرر می‌شود. همچنین اگر به هر دلیلی نتوانید کاغذ را به فروشنده برگردانید، دیگر اعتباری ندارید و همچنین پولی که جهت دریافت کاغذ پرداخت کرده باشید به‌عنوان خسارت در نظر گرفته می‌شود.

در این معاملات تنها ۲۴ ساعت برای خرید و فروش زمان است. برای مثال اگر فرد مقداری طلای کاغذی خریداری کند؛ تنها تا ۲۴ ساعت زمان دارید تا کاغذ را به فروشنده بازگردانید. هنگامی که کاغذ را برگردانید بسته به بالا یا پایین‌رفتن قیمت، دو اتفاق می‌افتد: اگر که قیمت طلا بالا برود و شما سود کنید می‌توانید پول خود را پس بگیرید، اما اگر قیمت طلا پایین برود، شما ضرر می‌کنید.

طلای آب شده شنبه ای

این نوع معاملات برای افرادی که سرمایه کم و پشتوانه مالی ندارند اصلاً توصیه نمی‌شود. سرعت معاملات بسیار بالا است و بیشتر از طریق تلفن صورت می‌گیرد. میزان سوددهی آن دارای نوسانات بسیاری است و تغییرات بسیاری دارد. همه افراد نمی‌توانند وارد این نوع معاملات شوند و همچنین نیازمند افراد ریسک‌پذیر است.

طلای آب شده امروزی

معامله‌گران یک بازه زمانی را در روز مشخص می‌کنند و سپس اقدام به خرید یک مقدار طلا می‌کنند. پس از خرید افراد منتظر نوسانات قیمت می‌مانند و یکی از قوانین این است که تا آخر بازه زمانی باید تسویه کنند. سپس اگر تا آخر بازه زمانی میزان قیمت طلا افزایش پیدا کند آن‌ها می‌توانند سود کسب کنند؛ اما اگر قیمت کاهش پیدا کند آن‌ها متضرر می‌شوند.

طلای آب شده نقدی چیست؟

طلای آب شده نقدی طلایی است که در همان لحظه آن را از فروشنده خریداری می‌کنید و در ازای پرداخت پول نقد، قطعه طلای خود را دریافت می‌کنید.

طلای آب شده نقدی چیست؟

جمع‌بندی و نکته آخر درباره طلای آب شده

در این نوشته برای شما توضیح دادیم که طلای آب شده چیست؟ چه عیار و مشخصاتی دارد و تفاوت آن با طلای دست دوم، شمش، سکه و دیگر اشکال طلا چیست. پس از آن نیز درباره انواع روش‌هایی که می‌توانید طلای آب شده تهیه کنید خرید کنیم. به عنوان نکته آخر در نظر داشته باشید طلای آب شده را حتما از منابع معتبر (فروشگاه‌های و سامانه‌های خرید و فروش دارای مجوز) خریداری کنید. برای شروع می‌توانید در سامانه طلاین ثبت‌نام کنید.

آیا هنوز هم در این باره که منظور از طلای آب شده چیست سوالی دارید؟ آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. به علاوه تجربیات خود را درباره خریدن طلای آب شده به ما بگویید. به نظرتان بهترین زمان خرید و فروش طلای آب شده چه زمانی است؟

سوالات متداول:

حکم شرعی خرید و فروش طلای آب شده چیست؟

اگر خرید و فروش طلا به صورت «فردایی» نباشد کاملاً قانونی و شرعی است.

بازار آنلاین طلای آب شده چیست؟

به بازاری که در آن طلای آب شده به صورت آنلاین خرید و فروش شده و مجموعه‌ای از خریداران، مشتریان و واسط‌ها در آن فعالیت می‌کنند، بازار طلای آب شده آنلاین نام دارد.

93 دیدگاه دربارهٔ «طلای آب شده چیست؟ طلای آبشده از کجا بخریم؟»

  1. با سلام.
    ۱- آیا به هنگام خرید آنلاین مقدار بسیار کمی طلا (به همان مقدار کفی که در سامانه ذکر شده)، از سمت فروشنده، به خریدار از لحاظ فیزیکی و واقعی طلا تعلق میگیرد یا خیر فقط هنگامی که ما قصد دریافت فیزیکی آن را داریم، مقداری طلا تعلق میگرد و فرستاده میشود؟

    ۲-آیا به میزان طلایی که در سامانه به مشتریان فروخته شده، در انبارهای فروشنده طلا هست یا خیر؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و روز به خیر.
      بله همه معاملاتی که در طلاین انجام می‌شوند با پشتوانه طلای فیزیکی هستند و ما معاملات فردایی، کاغذی و… را در سامانه طلاین انجام نمی‌دهیم.
      اگر هنوز ابهامی برای شما وجود دارد با پشتیبانی تیم ما نماس بگیرید:
      ۰۳۵۳۷۳۳۲۶۱۲

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر.
      پاسخ این سوال بستگی به روش خریدی است که برای آبشده در نظر دارید.
      برای مثال برای خرید طلای آب شده در طلاین شما می‌توانید از ۱۰ سوت شروع کنید. ۱ سوت به معنای یک هزارم گرم است.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر.
      نیاز به داشتن کیف پول خاصی نیست. با ثبت‌نام در سامانه طلاین، شما دو کیف پول در پلتفرم خواهید داشت. کیف پول ریالی که موجودی ریالی شما در آن قرار می‌گیرد و کیف پول طلایی که موجودی طلایی شما در آن قرار دارد.

  2. آرش یحیی پور

    سلام.
    میخواستم بدونم خرید و فروش طلای آب شده بصورت انلاین مخدودیت زمانی داره .یعنی تا پایان ساعت کاری معامله بسته میشه و اگه قیمت بالا بره سود و اگه پایین بیا ضرر کردیم یا مخدودیت نداره یعنی بعد از خرید هر وقت که خواستیم میتونیم بفروشیم؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. وقت به خیر.
      خیر. در انجام معاملات طلای آبشده در طلاین محدودیت زمانی وجود ندارد و شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز طلای خود را خریداری کنید یا بفروشید. برای اطلاعات بیشتر حتما قوانین و مقررات وب‌سایت طلاین را به طور کامل بخوانید: قوانین و مقررات
      هم‌چنین در صورت نیاز می‌توانید با پشتیبانی سایت ما تماس بگیرید.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر.
      در حال حاضر این امکان برای ما وجود ندارد. شما می‌توانید با تماس با پشتیبانی از شعب تحویل حضوری ما در شهر‌های دیگر اطلاع بیابید.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام.
      در سامانه طلاین امکان درخواست تسویه ریالی وجود دارد که در آن مبلغ مشخص شده از کیف پول ریالی شما به حساب بانکی‌ای که مشخص کرده‌اید واریز می‌شود.

  3. سلام چرا وقتی وارد سامانه میشویم اسم خودمان را به عنوان کسی که وارد سامانه خودمان یا به عبارتی صفحه شخصی خودمان شدیم ننوشته .ممنون میشوم اگر این کار را انجام دهید.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیرو ممنون از پیشنهاد خوب شما. این نظر را به اطلاع تیم فنی رساندیم و تلاش می‌کنیم تا قابلیت را به سامانه طلاین اضافه کنیم.

      1. سلام فعالیت در سایت طلاین و کسب سود مالیات داره ؟ یعنی کد ملی ب اداره مالیات فرستاده میشه اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم

        1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

          سلام. سایت طلاین اطلاعات مالیاتی مربوط به خود را مانند هر شرکت دیگری برای اداره مالیات ارسال می‌کند. ولی روی قطعه طلای شما مالیاتی محاسبه نمی‌گردد.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر. در احکام خرید و فروش طلا و جواهر، صرفاً معاملات فردایی طلا، به لحاظ شرعی منع شده است؛ اما در حالت کلی حکم شرعی سرمایه گذاری طلا بدون اشکال و منع خاصی است. برای اطلاعات بیشتر این نوشته را بخوانید: حکم شرعی خرید و فروش طلا

  4. سلام خریدوفروش لحظه ای هم میشه انجام داد؟
    مثلاگلدکیوان اگه یه واحد بفروشیم بره بالابخریم سودمیکنیم وبرعکس
    طلاین به همین صورته یانه؟
    شرعی چطوره؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. خرید و فروش طلا در سامانه طلاین به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود و کاملا شرعی و قانونی است.

  5. با سلام بفرمایید سامانه طلاین از ورود به ضرر جلوگیری میکنه یا نه؟ آیا بروکر مربوطه ساعت خاصی برای خرید و فروش دارد که در پایان زمان چنانچه فروش نزدید خودبخود بفروشد و حساب را ببندد؟ لطف بفرماید اسپرد در سطح پایین ضرر و اسپری در سطح بالا سود بیش از نرخ راتوضیح دهید

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. ابزار تکنیکال موجود در سامانه ما را می‌توانید با ثبت نام مشاهده کنید.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر.
      برای شروع در سامانه طلاین ثبت نام کنید و با شارژ کیف پول ریالی، به میزان دلخواه طلا بخرید.

  6. سلام تاریخ اعتبار نشان ملی ثبت شما تموم شده اونو تمدید کنین لطفا ،بعد سرمایه گزاری کنیم

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. تمدید مداوم مچوز‌های طلاین در دستور کار ما قرار دارد.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. شما به صورت فیزیکی می‌توانید طلای خود را از شعب ما در استان‌های مشخص شده تحویل می‌گیرید. این طلا با فاکتور رسمی و شماره انگ به شما تحویل داده می‌شود.

  7. سلام
    میخواستم بدونم شما مکان خاصی هم برای خرید وفروش دارید واز اتحادیه میتونیم استعلام بگیریم

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر. آدرس فروشگاه ما در یزد: یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۳۲۴
      بله شما می‌توانید از اتحادیه نیز استعلام بگیرید.

  8. سعید طهماسبی

    من میخوام از تجربه خودم در خرید طلای آب شده بنویسم.
    من حدود یک ساله که دارم سامانه های مختلف معامله طلا رو تست میکنم و به نظرم طلاین یکی از سامانه های خوبه.
    اختلاف قیمت خرید و فروش تو طلاین از بقیه سامانه ها کمتره و باعث میشه تو کارمزد کمتری برای خرید طلا بپردازی.
    مجوز های طلاین از هر نظری کامله و مثل برخی از سایت های دیگه اینماد شون رو از طریق آموزش و … نگرفتند.
    به نظرم طلاین برای سرمایه گذاری طلا واقعا ایده آل هست. 🙂

  9. سلام خاستم بدونم هر مقداری که که طلا خریداری میشه باید با آن مقدار خرید و فروش در همان روز انجام بشه و اینکه آیا من مقداری طلا را بخرم و در سایت میتوانم به مدت یکسال نگهداری کرده و بعد یکسال بفروشم یا نه ؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر. بله این امکان وجود دارد و نیازی به خرید و فروش روزانه نیست.

  10. سلام عزیزم من میخوام طلای آب شده بخرم ولی نمی‌دونم از کجا بخرم که مطمئن باشه لطف میکنید راهنمایی کنید

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام وقت به خیر.
      شما می‌تونین برای خرید طلای آب شده از سامانه طلاین استفاده کنید که مجوز‌های لازم را دارد. برای شروع با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر.
      معاملات طلای آب شده در سامانه طلاین انجام می‌شود. ما کانال تلگرامی برای خرید و فروش نداریم.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام وقت به خیر.
      کارمزد سایت طلاین برای هر معامله‌ای به صورت ثابت و به مبلغ ۵ هزار تومان است.

  11. باسلام وقت بخیر
    عیارطلاآب شده در طلاین چقدر هست؟
    برای تحویل فیزیکی طلا آب شده در شهرستان که نمایند یا فروشگاه نیست چه اقدامی لازم هست
    باتشکر

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام وقت به خیر.
      عیار طلای آب شده در طلاین ۷۵۰ یا ۱۸ هست.
      برای تحویل فیزیکی می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم انجام شود.

  12. علیرضا دوراندیش

    سلام من در ده ماه پیش صدمیلیون طلا خریدم الان که حساب میکنم هیچ سودی نصیبم نشده آیا ممکن است من اشتباه کردم ممنون 🙏

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. در سرمایه گذاری طلا باید صبر کافی داشته باشید تا به سوددهی برسید.

  13. سلام با درود ببخشید من فارکس باز هستم به پیشنهاد دوستان آمدم در بازار طلا کجا میتونم اندیکاتور هامو بندازم رو بازار؟ چطور میتونم از ابزار ها استفاده کنم با وجود اینکه روی ابزار تکنیکال کلیک کردم ولی هیچ اندیکاتوری نمیشد بزارم روش با تایم فریم 1 ساعته یا 4 ساعته یا یک هفته ای ؟ کار خاصی باید انجام بدم؟

    1. برو تریدینگ ویو اندیکاتور ها اون گوشه هست از طرفی تو قسمت سرچ میتونی سرچش کنی در ضمن رو طلا نبند چون شما هنوز تازه واردی اونایی که غول فارکسن هم با استرس طلارو معامله میکنن چون نوسانش اولا بالاست دوما اسپردش هم بالاست از لوریج هم استفاده نکن منیکه اینارو بهت میگم شیش ساله تو این کارم

  14. سلام.من از جایی طلای ابشده خریدم که نیم درصد سود از من گرفته بنظرتون باید همچین سودی بگیرند از طلای ابشده ؟؟

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام. سود گرفتن روی طلای آب شده ممکن است در برخی از فروشگاه‌ها انجام شود؛ اما به قدر خرید و فروش طلای زینتی متداول نیست.

    2. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام.
      گرفتن سود روی طلای آب شده به صورت معمول اتفاق نمی‌افتد.

  15. سلام و عرض ادب.
    خدا قوت.
    بعضی از طلا فروشی های اینترنتی بستری را فراهم کرده‌اند که می‌توان روی قیمت لحظه‌ای طلا معامله کرد؛ و هم از خرید و هم از فروش آن سود یا زیان بُرد.
    این نوع معاملات همان معاملات کاغذی محسوب می‌شود؟

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر.
      هر بستری که معاملات طلای آب شده روی آن بدون پشتوانه طلایی انجام شود، جزء معاملات کاغذی محسوب می‌شوند.
      شاید این نوشته هم برای شما مفید باشد: معاملات فردایی طلا چیست؟

  16. خانم رجبی

    ببخشید من دو هفته با مبلغ کمی هفتصد هزار خرید کردم اما نمیدونم چه موقع بفروشم که سود کنم نحوه فروش به چه صورته میخواستم ثبت نان کنم که سود رو آنه داشته باشم اما بلد نیستم چه موقع بفروشم

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر. ما در سامانه طلاین برای شما افزونه‌هایی مثل محاسبه سود و ضرر را آماده کرده‌ایم.

  17. فاطمه عاشوری

    من ۲ روز پیش طلا خریدم و سود کردم
    واقعا ممنونم از مدیران طلاین

  18. فاطمه عاشوری

    من از سایت طلاین خرید کردم اصلا باورم نمیشه با مبالغ کم هم بشه روی طلای آب شده سرمایه گذاری کرد دم مدیرانی سایت طلاین گرم

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام دوست عزیز.
      خوشحالیم که تجربه خوبی در خرید طلای آب شده از طلاین داشتید.

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام حداقل تحویل فیزیکی طلا در طلاین ۳۰ گرم است.

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر. پول به حساب بانکی شما واریز می‌شود.

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر. در سایت طلاین خرید و فروش طلای آب شده بر اساس واحد گرم صورت می‌گیرد.

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام. شما می‌توانید از مقدار ۱۰ سوت (یک صدم گرم) تا گرم‌های بالا از طلاین طلا خریداری کنید. قیمت طلای آبشده را نیز می‌توانید در سامانه ما ببینید.

  19. با درود وقت بخیر
    بنده اگر بخواهم آب شده بخرم و یا..طرف مقابلم کیه و چه تضمینی هست و از کدام شهر و با چه نشانی
    متشکرم

  20. سلام وقت بخیر

    میخواستم بدونم خرید آنلاین به صورت نوسان گیری هست؟ ینی ما میتونیم با خرید و فروش ۱ حجم معاملاتی سود بدست بیاریم و تا آخر شب کل معاملات بسته میشه؟

    و اینکه کلا مجازی هست یعنی با سرمایه اندکی ک برای طلای ابسده مجازی داریم فقط برای مجازی کاربرد داره؟

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر.
      سامانه طلاین یک بستر خرید و فروش طلای آب شده به صورت مجاری هست؛ اما پشتوانه هر مقدار خرید طلا در طلاین، طلای واقعی نگهداری می‌‌شود.

      1. سلام روزتون به خیر
        من بخوام از طلافروشی طلای آبشده بخرم کمترین وزنی که میتونم بخرم چقدره که انگ وکدری گیری هم داشته باشه

        1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

          سلام و وقت به خیر. کمترین میزان خرید طلا برای شما در طلاین ۱۰ سوت است.

  21. سلام
    نحوه فروش چگونه است؟
    مشاهده لحظه ای سود حاصله هم محبت بفرمائید ممنون میشم

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر.
      شما می‌تونین در هر ساعت از شبانه روز اقدام به فروش طلای آب شده خودتون در طلاین بکنید. پیش از فروش برای یکبار لازم به احراز هویت در سامانه طلاین است.

  22. سلام خدمت شما
    میخواستم ببینم این تفاوت قیمت مظنه خرید و فروش که تو سایت زدید سود شماست؟ اگه هست مگه ما طلای آب شده نمیخریم طبق گفته شما سودی نباید داشته باشه بعد نوسانش چقدره؟ این رو توضیح بدید ممنون میشم؟

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر
      خیر این تفاوت سود ما در طلاین نیست. اسپرد یک واژه آشنا در بازار های مالیست به معنای تفاوت قیمت خرید و فروش یا عرضه و تقاضا و خب شامل حق کمیسیون تامین کننده و طلاین میشه

  23. سپیده جنوب ایران

    ب نظر من ادم هر هرچی درامد ماهیانه اش باشه ی مقدارشو ابشده بخره 🤌🏻

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام و وقت به خیر
      خرید و سرمایه گذاری در طلای آب شده باعث حفظ ارزش پول در زمان تورم می‌شه و امنیت مالی رو بالاتر می‌بره.

  24. سپیده جنوب ایران

    طلا بهترین رفیقه روزای سخته پس هرچی درمیاری ی مقدارشو ابشده بخرید

  25. ملیکا مصدقی

    یه اصطلاحی بود که یه پیرمرد اصفهانی می‌گفت: طلا همیشه مردترین چیز تو بازاره.

  26. سهراب طهماسبی

    تو تهران خرید طلا واقعا یه دغدغه است
    از ترس دزد ها آدم نمیدونه باید چی کار کنه

  27. من از طلاین خرید کردم
    و خوبی شون اینه که میتونی بدون کارمزد پس انداز طلا داشته باشی

    1. سلام ببخشید فاطمه خانم میشه بگید به چه صورت خرید وفروش کنیم که ضرر نکنیم منظورم خرید طلای انلاین آب شده هست تشکر

      1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

        سلام وقت به خیر. برای خرید و فروش طلا باید به روند صعودی یا نزولی بودن قیمت طلای آب شده دقت کنید و در زمان‌هایی که طلا ارزان‌تر است خرید و در زمان‌های رشد قیمت فروش را انجام دهید.

  28. فائزه حقانی

    چه قدر دنبال قیمت طلای آب شده می‌گشتم
    ممنونم که این مورد رو آپدیت کردید ♥️

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا