فواید و خواص طلا برای پوست چیست؟

خواص طلا برای پوست
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه بسیاری از مراکز مراقبت و زیبایی، از عنوان کرم طلا، ماسک ورقه‌ای طلا و مواردی این‌چنین استفاده می‌کنند تا بتوانند در بازاریابی خود موفق باشند؛ اما آیا واقعا طلا برای پوست فایده دارد؟ خواص طلا برای پوست بسیار زیاد هستند. از جمله: جلوگیری از سرطان، بهبود گردش خون، جوان و روشن‌سازی پوست. 

در ادامه این نوشته همه چیز را درباره خواص ماسک، کرم و ورق طلا برای پوست بخوانید.

تاریخچه استفاده از فواید طلا برای پوست

همان‌طور که در بررسی تاریخچه طلا می‌خوانیم، برای اولین بار تمدن‌های کهن مصر، چین و روم به خواص طلا برای پوست پی بردند. برای مثال کلئوپاترا، ایزد بانوی مصری، که به زیبایی‌ خیره کننده‌اش مشهور بود از ورق طلا برای جوانسازی پوست خود استفاده می‌کرد و درباریان رومی پماد‌های حاوی طلا را برای جوانسازی و تغذیه پوست خود استفاده می‌کردند. هم‌چنین در آسیا از طلا در طب سنتی برای خواص درمانی استفاده می‌شد.

لیست فواید طلا برای پوست

تحقیقات علمی دکتر ماریسا گارشیک در مجله امروز، نشان می‌دهد که طلا در مراقبت از پوست برای کمک به کاهش التهاب عمل می‌کند و دارای فواید ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است. از جمله فواید و خواص طلا برای پوست می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • خواص آنتی اکسیدانی طلا برای پوست
  • تحریک کلاژن سازی
  • کاهش التهاب و قرمزی پوست
  • بهبود گردش خون در سلول‌های پوستی
  • تقویت سد دفاعی پوست صورت

در ادامه هر یک از این موارد را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

خواص آنتی اکسیدانی طلا برای پوست

رادیکال‌های آزاد موجود در نور خورشید می‌توانند وارد پوست صورت شده و باعث پیری و شکستگی آن شود. نانوذرات طلا دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند که می‌تواند این رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و به جوانی و شادابی پوست شما کمک کند. 

تحریک کلاژن سازی توسط طلا در پوست

کلاژن یکی از بهترین پروتئین‌های ساختاری در پوست است که به حفظ استحکام آن کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از محصولات مراقبت از پوستی که طلا دارند، باعث افزایش کلاژن سازی در پوست می‌شود. با بیشتر شدن مقدار کلاژن سازی، شما پوستی انعطاف‌پذیر‌تر خواهید داشت که چروک‌ها و خطوط پیری روی آن مشخص نمی‌شوند.

خواص ضد التهابی طلا برای پوست

آکنه و جوش‌ها، یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی هستند که باعث التهاب، ورم و قرمزی پوست می‌شوند. ذرات طلا باعث تسکین این التهاب‌ها می‌شوند. به همین خاطر است که استفاده از کرم طلا و ماسک‌هایی که ذرات طلا دارند، به افرادی با پوست حساس تولید می‌شود.

البته خوب است بدانید این محصولات و حتی طلای زینتی می‌توانند باعث ایجاد حساسیت هم بشوند. برای اطلاعات دقیق‌تر پیشنهاد می‌کنیم حتما این نوشته را بخوانید: حساسیت طلا چیست

بهبود گردش خون در صورت 

گردش خون یکی از مهم‌ترین علت‌هایی است که باعث جوانی سلول‌های پوست صورت می‌شود. جریان خون بهتر در پوست صورت، یعنی سلول‌ها بهتر تغذیه می‌شوند و اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند. استفاده از طلا باعث افزایش گردش خون در سلول‌های پوستی می‌شود.

هم‌چنین، با افزایش گردش خون در پوست، سموم تولید شده توسط سلول‌های  پوستی دفع می‌شوند و به شفاف‌تر شدن و درخشندگی پوست شما کمک می‌کند.

تقویت سد دفاعی پوست صورت 

درم یا سد دفاعی پوست، بالاترین لایه آن است که از تبخیر شدن رطوبت سلول‌های پوست جلوگیری می‌کند. یکی از خواص طلا برای پوست، تقویت این سد دفاعی است که باعث می‌شود که پوست شما خشک و چروکیده نشود و همواره حالت طراوت خود را حفظ کند. پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوستی خشک یا دهیدراته دارید، بهتر است از محصولات مراقبتی دارای طلا استفاده کنید.

شاید این نوشته هم برای شما جالب باشد: فواید طلا برای بدن

انواع محصولات مراقبت از پوست دارای طلا

اغلب محصولات مراقبت از پوستی حاوی طلا از نانو ذراتی استفاده می‌کنند که به راحتی جذب پوست شما شده و حتی باعث می‌شود محصولات مراقبتی دیگر، بهتر جذب پوست صورت شما شوند. در ادامه برخی از این محصولات را به شما معرفی می‌کنیم:

  • کرم طلا: که باعث آبرسانی، تحریک کلاژن سازی و جلوگیری از خشک‌شدن و افتادگی پوست شما می‌شوند. البته برخی از عوارض کرم طلا، حساسیت‌های پوستی است.
  • ماسک طلا: که به صورت دوره‌ای روی پوست قرار می‌گیرند و استفاده  همیشگی ندارند. ماسک‌های طلا معمولا با هیالورونیک اسید و عصاره‌های گیاهی ترکیب می‌شوند تا تاثیر بیشتری داشته باشند.
  • سرم طلا: سرم‌ها فرمولاسیون غلیظی هستند که برای رساندن مواد فعال به عمق پوست طراحی شده‌اند. سرم‌های طلا از خواص آنتی اکسیدانی و محرک کلاژن این فلز بهره می‌برند تا از پیر شدن پوست جلوگیری کنند.
  • کرم دور چشم طلا: پوست دور چشم یکی از حساس‌ترین نواحی بدن است. خواص ضد التهابی طلا در این کرم‌ها می‌تواند به کاهش پف زیر چشم و تسکین چشم های خسته کمک کند.

توصیه می‌کنیم پیش از خرید این محصولات مراقبت از پوستی، از اصالت آن‌ها مطمئن باشید؛ چرا که خواص ضد التهابی طلا همچنین می تواند به کاهش پف زیر چشم و تسکین چشم های خسته کمک کند. محصولات تقلبی بیشتر به ساختار پوست صورت شما آسیب می‌زنند.

انواع محصولات مراقبت از پوست دارای طلا

از چه طلایی برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود؟

برای اینکه خواص طلا برای پوست را شاهد باشید، نمی‌توانید از هر گونه طلایی استفاده کنید. مهم‌ترین انواع طلا که در ساختار محصولات مراقبت‌ از پوست به کار می‌روند، عبارت‌اند از:

  • طلای کلوئیدی: طلای کلوئیدی که در ماسک‌های مراقبت از پوست استفاده می‌شودو در آن ذرات کوچک طلا به صورت مایع هستند و به صورتی که راحت به داخل پوست نفوذ می‌کند. در واقع طلا کلوئیدی از طریق فناوری نانو به ذرات کوچکی تبدیل شده‌اند. از همین رو به آن‌ها ”طلای نانو” نیز می‌گویند.
  • طلای ۲۴ عیار: طلا ۲۴ عیار، خالص‌ترین طلای موجود در جهان است و از آن برای استفاده در محصولات پوستی استفاده ‌می‌شود چرا که برای اثر بخشی بهتر باید این محصولات عاری از هر ناخالصی باشند.

پس حتما توجه داشته باشید که در محصول مد نظر خود از یکی از این دو شکل طلا استفاده شده باشد.

از چه طلایی برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود

نظر شما درباره خواص طلا برای پوست چیست؟

در این نوشته به بررسی خواص طلا برای پوست پرداختیم و گفتیم که این ماده نه تنها یکی از فلزات گرانبها در جهان است؛ بلکه می‌تواند لطافت، شادابی و روشنایی را به پوست شما هدیه دهد. آیا تا به حال از کرم طلا یا دیگر محصولات مراقبت از پوست این چنینی استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

سوالات متداول:

چگونه از طلا برای پوست استفاده کنیم؟

بهترین راه استفاده از خواص طلا برای پوست، تهیه محصولات مراقبت از پوست استاندارد مثل ماسک‌ها، کرم‌ها و سرم‌ها است.

کرم طلا برای چی خوبه؟

کرم طلا می‌تواند باعث شفافیت، جوانی و روشن شدن پوست شما شود و در سلامت سلول‌های پوستی شما تاثیر‌گذار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا