روش‌ها و نکات سرمایه گذاری در طلا با پول کم

راهنمای سرمایه گذاری طلا با پول کم
4.5/5 - (11 امتیاز)

بسیاری از افراد فکر می‌کنند سرمایه گذاری در طلا با پول کم عملا ممکن نیست و حتما باید مبلغ بالایی از دارایی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند؛ اما این طور نیست و خرید طلا با پول کم به عنوان یک سرمایه‌ گذاری امن شناخته می‌شود. در این نوشته از طلاین راه‌ها و نکات سرمایه گذاری طلا با پول کم را به شما آموزش می‌دهیم.

راه‌های سرمایه گذاری طلا با پول کم

سرمایه گذاری طلا در ایران بسیار متنوع است و برخی از روش‌های آن برای بودجه‌ها و سرمایه‌های کم هم پاسخگو هستند. راه‌های سرمایه گذاری طلا با پول کم عبارت‌‌اند از:

  1. سرمایه گذاری در طلای آب شده
  2. سرمایه گذاری شمش یا سکه گرمی 
  3. سرمایه گذاری و خرید طلا در بورس
  4. خرید طلای زینتی برای سرمایه گذاری طلا 

البته پول کم برای همه ما یک‌سان معنا پیدا نمی‌کند. برای برخی پول کم یعنی ۱۰۰ هزار تومان و برای برخی یعنی ۵ میلیون تومان. به همین خاطر در ادامه هر یک از این راه‌ها را به صورت دقیق توضیح می‌دهیم تا بدانید بر اساس بودجه شما، گزینه مناسب سرمایه گذاری در طلا با پول کم چیست؟

سرمایه گذاری در طلای آب شده با پول کم

بهترین گزینه سرمایه گذاری طلا با پول کم، طلای آب شده است؛ چرا که شما می‌توانید دقیقا با هر مقدار پولی که خواستید طلای آبشده بخرید. از آنجایی که طلای آب‌شده ماده خام ساخت زیورآلات است، بازار گسترده‌ای دارد و در هر زمان که خواستید می‌توانید آن را تهیه کنید و عرضه آن محدود نیست.

اگر نمی‌خواهید طلای آبشده را به صورت فیزیکی خریداری کنید، می‌توانید از سامانه طلاین کمک بگیرید. با ثبت‌نام در سامانه طلاین شما می‌توانید به صورت روزانه، ماهانه یا سالانه، با پول کمی مثل ۵۰ هزار‌ تومان هم سرمایه گذاری کنید. 

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری طلای آب شده

سرمایه گذاری در طلای آب شده با پول کم

خرید شمش یا سکه گرمی با پول کم

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری در شمش می‌شود، برخی از افراد فکر می‌کنند با شمش‌های یک‌ کیلویی با قیمت‌های نجومی طرف هستند؛ اما این طور نیست. در بازار طلای ایران چندین نوع شمش و سکه گرمی وجود دارد که با وزن‌های پایین تولید می‌شوند و در واقع قطعاتی از طلا هستند که به‌منظور امکان خرید طلا با قیمت پایین تولید و عرضه شده‌اند. شما می‌توانید مدلی از سکه یا شمش گرمی متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

خرید شمش یا سکه گرمی با پول کم

خرید طلا در بورس با پول کم

خرید طلا در بورس یکی از راه‌هایی است که در آن به صورت غیر فیزیکی طلا می‌خرید، پس دیگر نگران امنیت طلا نیستید. سازمان بورس کالای ایران روش‌های خرید متنوعی را برای طلا فراهم کرده است. از جمله؛

  • خرید گواهی سپرده شمش یا سکه طلا
  • استفاده از صندوق‌ با پشتوانه طلا
  • قرارداد آتی صندوق طلا
  • قرارداد اختیار معامله سکه

حداقل خرید طلا در هر یک از این روش‌ها متفاوت است و اگر می‌خواهید با پول کم در بورس طلا بخرید، باید راهی را انتخاب کنید که با میزان سرمایه شما هم‌خوانی داشته باشد.

خرید زیورآلات برای سرمایه گذاری طلا با پول کم

بسیاری از خانم‌‌ها ترجیح می‌دهند از روش بسیار سنتی خرید زیورآلات برای سرمایه گذاری طلا با پول کم استفاده کنند؛ اما این روش مناسب نیست. چراکه اگر طلای نو بخرید باید هزینه‌های اضافی مثل اجرت ساخت و مالیات را بپردازید و  در خرید طلای دست دوم شما نمی‌توانید با هر مبلغی سرمایه گذاری کنید و ممکن است از ابتدا طلایی با عیار قلابی به شما بفروشند. پس اگر بودجه شما محدود است، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ روش‌های دیگر بروید.

در نوشته دیگری راه‌های پس انداز طلا با پول کم را هم به شما توضیح داده‌ایم: بهترین راه پس انداز طلا

خرید زیورآلات برای سرمایه گذاری طلا با پول کم

نکات سرمایه گذاری طلا با پول کم 

در سرمایه گذاری با پول کم، چون بودجه محدودی دارید هر اشتباه ممکن است باعث ضرری جبران ناپذیر باشد و کل سرمایه شما را از بین ببرد. به همین خاطر در ادامه نکات سرمایه گذاری طلا با پول کم را با شما مطرح می‌کنیم:

  • تحقیق کنید: به‌خوبی درباره طلافروشی یا پلتفرمی که می‌خواهید از آن طلا بخرید تحقیق کنید تا مطمئن شوید طلای با کیفیت را با قیمت واقعی به شما می‌فروشند.
  • آگاهی از قیمت لحظه‌ای طلا: با بررسی دقیق قیمت لحظه ای طلا، بهترین زمان خرید برای سرمایه گذاری طلا را انتخاب کنید.
  • کارمزد‌های پنهان را بشناسید: برخی از پلتفرم‌ها یا فروشندگان طلا، بخش زیادی از بودجه شما برای سرمایه گذاری را به عنوان سود یا کارمزد خود دریافت می‌کند.
  • نقدینگی: در انتخاب یک روش سرمایه گذاری، باید به میزان نقد‌شوندگی کالا دقت کنید. برای مثال طلا در برخی از شکل‌ها مثل شمش‌های بانکی نقدینگی کم و در شکل طلای آب شده نقدینگی بسیار بالایی دارد.
  • کیفیت طلا: مطمئن شوید طلایی که می‌خرید عیار دقیق دارد و تقلبی نیست. هم‌چنین واحد‌های وزنی مورد استفاده فروشنده (مثقال یا گرم) را بررسی کنید.
  • فاکتور یا گواهی خرید: مهم نیست سرمایه گذاری در طلا با پول کم یا زیاد باشد، دریافت فاکتور یا گواهی خرید را فراموش نکنید. این دو مهم‌ترین سند‌هایی هستند که نشان می‌دهند شما مالک آن قطعه طلا هستید.

هم‌چنین اگر طلا را به صورت فیزیکی خریداری می‌کنید، حتما محلی را برای نگهداری امن آن در نظر داشته باشید.

نکات سرمایه گذاری طلا با پول کم 

کجا با پول کم سرمایه گذاری طلا داشته باشم؟

در این نوشته با راه‌های سرمایه گذاری طلا با پول کم و نکات آن آشنا شدید. دیدید که روش‌های مختلفی وجود دارند که بسته به نیاز، بودجه اولیه و میزان ریسک‌پذیری خود می‌توانید سراغ آن‌ها بروید. برای شروع سرمایه گذاری طلا با پول کم می‌توانید سراغ طلا فروشی‌ها بروید و سکه یا شمش گرمی بخرید یا به واحد‌های بورسی مراجعه کنید.

اما دیدیم که بهترین راه سرمایه گذاری طلا با پول کم، خرید طلای آبشده است که هیچ کارمزدی ندارد و تمام ویژگی‌های مثبت یک کالای سرمایه‌ای را داراست. اگر می‌خواهید طلای آب شده را به صورت آنلاین بخرید، می‌توانید از سامانه طلاین استفاده کنید که قیمت‌های به روز تحت نظر اتحادیه طلا را ارائه می‌کند و مجوز‌های لازم را دریافت کرده است. برای شروع در طلاین ثبت‌نام کنید.

سوالات متداول:

کم‌ترین مقدار پول برای خرید طلا چه قدر است؟

لازم نیست برای خرید طلا میلیون‌‌ها تومان پول داشته باشید. شما می‌توانید با خرید طلای آبشده از طلاین با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری طلا را شروع کنید.

رابطه ریسک و سود در سرمایه گذاری طلا با پول کم چیست؟

به طور کلی هرچه ریسک یک سرمایه گذاری بالاتر باشد، امکان سوددهی آن نیز بالاتر است.

13 دیدگاه دربارهٔ «روش‌ها و نکات سرمایه گذاری در طلا با پول کم»

  1. سلام وقت بخیر با چه مبلغی میشه خرید و فروش کرد آخه بنده برای اینکه بتونم خرید و فروش طلای آب شده رو انجام بدم نیاز دارم حتما حتما میخوام بصورت خرید خرید طلای آب شده را خرید و فروش کنم و نیازه که کم کم بتونم تحویلش بگیرم از طرفی سایت های مختلفی برای این کار هستن شما هم در یزد هستین آیا برامون پست می کنید مرسوله رو ؟حداقل قیمتی که باهاش بهمون طلای آب شده می‌دهید چقدر است؟
    یعنی کمترین طلای آب شده چند گرم است؟
    چون توی قوانین سایتتون نوشته شده
    برای خرید های جزئی شمش یا سکه میدهیدسایت گلدیکا رو دیدم که تحویل حضوری در تهران دارند ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر. در سامانه طلاین می‌توانید با مبالغ بسیار کم طلای آب شده را خریداری کنید (معادل ۱۰ سوت طلا). تحویل طلا در طلاین به صورت فیزیکی و در پنج شهر تهران یزد اصفهان کرمان و هرمزگان فعال است. طلاین طلا را به صورت شمش آب شده به شما تحویل می‌دهد. برای دیدن مزایای سایت طلاین می توانید این نوشته را ببینید: مزایای خرید آنلاین طلا از طلاین
      در صورت نیاز می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید:
      ۰۳۵-۳۷۳۳۲۶۱۲

  2. مژگان سلطانی نژاد

    باسلام.مطالبتون جالب بود.امیدوارم بتونم به کارببندم.سرمایه گذاریم جواب بده وبه هدفم برسم.تشکرازشما

    1. فاطمه محمدی

      سلام. ممنون از لطف شما. خرسندیم که در این مسیر همراه شما هستیم.

  3. تنکیوووو. جالب بود.
    فقط این که واقعن طلا سرمایه گزاری کم ریسکیه ؟ آدم باورش نمی شه

  4. سلام.
    من یه سوالی داشتم. این که نوشتین بیست و چهار ساعته یعنی هر وقتی از شبانه روز می تونیم سرمایه گذاری رو شروع کنیم؟ یا مثلا قیمت طلا هر موقعی متفاوته؟

    1. سامانه طلاین

      شما تو سامانه طلای ما هر ساعت از شبانه روز میتونید خرید و فروش داشته باشید و تمامی قیمت ها لحظه ای و بر اساس قیمت اتحادیه طلا هست.

  5. آخه این شکلی یعنی من می تونم با 200 تومن هم سرمایه گذاری طلا کنم؟ یه کم عجیب به نظر می آد. کاش واقعا یه کم توی مدرسه یا دانشگاه بهمون گفته بودن چه طور سرمایه گذاری کنیم ؟!!

    1. سامانه طلاین

      شما با هر مقدار پول میتونید توی سامانه طلاین سرمایه گذاری انجام بدید و محدودیتی وجود نداره.
      میتونید با مقدار سرمایه کم شروع کنید و به صورت ماهانه سرمایه گذاری طلای خودتون رو بیشتر کنید.

    2. بله میشه، به اندازه مبلغی که بپردازین بهتون طلا تعلق میگیره و باید منتظر سود دهی باشی تا بفروشید طلای بیشتر یا سکه بخرید و سرمایه گذاری کنید

  6. ممنون. مطلب خوبی بود. فقط این که یه کم بیشتر می شه توضیح بدین چرا سرمایه گذاری طلا بهترین نوع سرمایه گذاریه؟ آخه گزینه ها خیلی متفاوت اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا