طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟ سوالی که پیش از سرمایه گذاری در طلا باید از خود بپرسید!

طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟
3.7/5 - (30 امتیاز)

طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟ پیش از پاسخ این سوال باید بدانید این فلز گرانبها هرگز ارزش خود را از دست نداده و همواره سودهای سرشاری را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

حتی در عصر حاضر که بازار سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار داغ است، بازهم بخش بزرگی از سرمایه افراد به سرمایه گذاری طلا اختصاص دارد؛ چراکه طلا یکی از روش‌های مطمئن و امن سرمایه گذاری به حساب می‌آید. برای پرداختن به سرمایه گذاری طلا، باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. درواقع باید تحت آموزش سرمایه گذاری طلا قرار بگیرید.

آیا سرمایه گذاری طلا سود دارد؟

افرادی که درآمد مشخصی دارند با آن درآمد صرفاً قادر به برطرف‌کردن نیازهای روزمره‌شان هستند. در این صورت رسیدن به یک سرمایه یا درآمد بیشتر برایشان یک رؤیا خواهد ماند. این موارد به‌خاطر نداشتن اطلاعات کافی در سرمایه‌گذاری برای افراد رخ می‌دهد.

اگر یک شخص عادی با درآمد عادی بتواند با روش‌های صحیح سرمایه گذاری طلا آشنا شود با همان درآمد اندک خود نیز می‌تواند سود ببرد. هرگز تصور نکنید برای سرمایه گذاری طلا نیاز به سرمایه کلان دارید. بلکه سرمایه‌های اندک نیز در مورد طلا می‌تواند مؤثر باشد. به‌علاوه سکه و طلا نسبت به بازار ارز وضعیت ایمن‌تری برای سرمایه گذاری دارد. چرا که به دلیل داشتن قیمت جهانی خیلی تحت‌تأثیر عوامل سیاسی قرار نمی‌گیرد.

شما در سامانه طلاین می‌توانید با حداقل سرمایه و نقدینگی هم وارد فعالیت‌های سرمایه گذاری شوید و الزامی وجود ندارد که حتماً با مبالغ کلان شروع کنید. برای شروع در سامانه ثبت‌نام کنید.

انواع طلا برای سرمایه گذاری

اگر تصمیم شما برای پس‌انداز کردن از نوع طلا قطعی شده و خرید طلا را به قصد زینتی بودن آن انجام نمی‌دهید باید به نکته مهمی توجه کنید و آن هم بحث کارمزد است. همین کارمزد باعث شده که در خرید طلا چند گزینه برای شما وجود داشته باشد:

  1. سکه بخرید
  2. طلای نو بخرید
  3. طلای دست دوم یا بی اجرت بخرید
  4. طلای آب شده بخرید

اگر دوست دارید با خواص هر یک از این طلا‌ها آشنا شوید می‌توانید مقاله بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری را بخوانید. اکنون بیایید به بحث اصلی این مقاله بپردازیم. سوالی که برای پاسخش اطلاعات زیادی نیاز داریم. طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

خرید طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

این پرسشی است که به آن به صورت جدی می‌پردازیم. قبل از هر چیزی بیایید به دریافت اطلاعاتی درباره به طلای آب‌شده بپردازیم.

طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده، درواقع همان طلاهای زینتی دست دوم هستند که آب می‌شوند. وقتی طلای زینتی استفاده شده، می‌شکند یا مدل آن قدیمی می‌شود و خواهان ندارد برای اینکه دوباره به چرخه تولید طلای زینتی بازگردد در کوره‌های مخصوص ذوب طلا و جواهرات قرار گرفته و ذوب می‌شود. این نوع طلا به دلیل اینکه خاصیت زینتی خود را از دست داده، مشمول مالیات نیست و کارمزدی هم به آن تعلق نمی‌گیرد.

طلای آب شده شکل خاصی ندارد اما معمولاً به شکل مفتول در می‌آید. چرا که این شکل مفتول هم برای خود سازندگان طلا کاربری آسانی دارد و ‌هم حمل آن برای سرمایه‌گذاران با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد. به‌طوری‌که طلا ساز می‌تواند آن مقدار طلای آب شده که برای تولید یک طلای زینتی نیاز دارد را از مفتول برش دهد. سرمایه گذار هم می‌تواند مفتول طلای آب شده را به‌راحتی در گاو صندوق و مکان‌های امن نگه‌داری کند. البته اگر شما هم از امنیت در سرمایه گذاری طلای خود مطمئن نیستید می‌توانید از سامانه طلاین استفاده کنید که این امنیت را تضمین می‌کند.

اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد طلای آب شده بخوانید به صفحه طلای آب شده چیست؟ مراجعه کنید.

خرید طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

مزایای خرید طلای آب شده چیست؟

اگر قبلاً جواهرات زینتی یا سکه خریداری کرده باشید حتماً می‌دانید که طلا فروشان در هنگام فروش سکه و جواهرات مبالغی تحت عنوان حق ضرب (برای سکه)، اجرت ساخت و مالیات از شما دریافت می‌کنند. مهم ترین مزیت طلای آب شده این است که هیچ کدام از موارد ذکر شده شامل آن نمی‌شود.

مزیت دیگر طلای آب شده این است که می‌توانید آن را به هر شکلی در بیاورید. به‌عنوان‌مثال طرح خاصی از جواهرات زینتی مد نظرتان است که در بازار موجود نیست، اگر از قبل آب شده خریداری کرده باشید می‌توانید آن را به یک کارگاه طلاسازی بدهید تا به شکل دلخواه آن را به شما تحویل بدهد. با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید. هم جواهر دلخواهتان را به دست آورده‌اید و هم چون طلای آب شده را قبلاً خریداری کردید با قیمت پایین‌تری نسبت به امروز توانسته‌اید از آن بهره ببرید.

درصورت علاقه به مطالعه در مورد خرید و فروش طلای آب شده به مقاله: معاملات طلای آب شده مراجعه کنید.

خرید طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

اسم طلای آب شده به‌عنوان یکی از بازارهای پر سود بر زبان هر سرمایه گذار و هرکسی که می‌خواهد پس اندازی داشته باشد جاری است. برای بسیاری محل سؤال است که سرمایه گذاری طلای آب شده بهتر است یا طلای دست دوم؟ یکی از جذابیت‌های بازار طلا و سرمایه گذاری در آن این است که می‌توان به‌راحتی طلا را آب کرد که کمک می‌کند نگه‌داری آن بسیار ساده‌تر از پول یا هرچیز دیگری باشد.

پس اگر به سراغ سرمایه گذاری در طلا می‌روید، بهتر است این نکات را به‌خوبی به یاد داشته باشید تا بدانید طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

می‌توانید طلای دست دوم را آب کنید

حتی اگر اقدام به خرید طلای دست دوم و کم اجرت کنید، می‌توانید به‌راحتی آنها را آب کنید. همین ویژگی این نوع سرمایه گذاری را محبوب کرده است. برای خرید طلای آب شده حتماً از افراد مطلع مشورت بگیرید.

عیار طلای خود را چک کنید

طلای آب شده ممکن است ناخالصی داشته باشد و عیار آن بسیار پایین باشد. برای بررسی آن باید توسط فردی ماهر و حرفه‌ای طلای آب شده دوباره قیچی بخورد یا اینکه آن را از اول ذوب کنند و دوباره انگ بزنند تا از عیار آن مطمئن شوند. در مقاله عیار طلا چیست؟ در رابطه با این فاکتور مهم در خرید و سرمایه‌گذاری طلا با شما صحبت کرده‌ایم.

سود سرمایه گذاری طلای آب شده بیشتر است

بابت طلای آب شده اجرت و کارمزدی پرداخت نمی‌شود و از طرفی هم مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد و سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا نصیب سرمایه گذار خود می‌کند.

شما طلای آب شده را به قیمت همان عیاری می‌خرید که روی آن نوشته شده و در هنگام فروختن نیز قیمت با همان عیار حساب می‌شود. این در حالی است که شما طلای نو با عیار ۱۸ یا همان عیار ۷۵۰ را از مغازه‌دار می‌خرید اما در هنگام فروختن چون دیگر دست دوم محسوب می‌شود طلا فروشان آن را با عیار ۷۴۰ خریداری می‌کنند.

فروش طلای آب شده راحت‌تر است

نکته مهم دیگری که سرمایه‌گذاران را جذب خرید طلای آب شده می‌کند فروختن راحت آن است. همان‌طور که گفتیم طلای آب شده جزء مواد خام و اولیه کارخانه‌ها و کارگاه‌های سازنده طلا و طلافروشان است.

به‌خاطر همین می‌توان آن را در هر زمانی به‌راحتی فروخت فقط باید حواستان باشد به قیمت روز طلا بفروشید. همچنین روزهایی که بازار طلا با نوسان قیمت همراه است چون تقاضا برای خرید طلای آب شده زیاد است  قیمت طلا در بازار گران‌تر از قیمت واقعی و جهانی خود است.

نکته: تقلب در بازار طلا زیاد است!

اگر تصمیم به خرید طلای آب شده گرفته‌اید باید همه جوانب آن را در نظر بگیرید و صرفاً به کدهایی که روی آن ثبت شده اتکا نکنید. اگر طلای آب شده خریدید حتماً آن را به افراد مطلع و قابل‌اعتماد نشان دهید. سعی کنید از مغازه‌های معتبر مثل طلاین خرید کنید که زیر نظر اتحادیه طلا فروشی است. در بازار طلا، طلای آب شده یکی از مواردی است که سوژه خوبی برای سودجویان است. چرا که اعتبار،‌ عیار و فاکتور مشخصی ندارد و همانند خرید طلای دست دوم، خرید طلای آب شده نیز با ریسک تقلبی بودن مواجه است.

سخن پایانی

  • در مواجهه با تصمیم انتخاب میان دو گزینه اینکه طلای آب شده بهتر است یا دست دوم، تمام جزئیات را تشریح کردیم. بهتر است طلای آب شده را انتخاب کنید اما باید راه‌های مقابله با ریسک آن را پیدا کنید و از طلایی که می‌خرید مطمئن شوید.
  • طلاین پلتفرم تبادل، ‌ سرمایه گذاری و سپرده‌گذاری طلا است. شما به‌سادگی می‌توانید در داشبورد آنلاین طلاین عضو شوید و با بهترین قیمت و کمترین کارمزد اقدام به سرمایه گذاری و خریدوفروش طلا کنید.
  • اصالت طلای معامله شده در سامانه طلاین کاملاً تضمین شده است و از بابت امنیت معامله کاملاً با خیال راحت و آسودگی خاطر اقدام به سرمایه گذاری طلا کنید.

طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

خرید و فروش طلای آب شده در بازار راحت‌تر است و سود بیشتری دارد. برای سرمایه گذاری طلا نیز بهتر است به سراغ طلای آب شده بروید که شامل حق اجرت نمی‌شود.

طلای آب شده چیست؟

طلاهای دست دومی که آب می‌شوند و به صورت مفتول در می‌آیند را طلای آب شده می‌گویند.

مزایای خرید طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده شامل مالیات و اجرت ساخت نمی‌شود و به همین دلیل در سرمایه گذاری طلا معمولاً از این نوع استفاده می‌شود.

20 دیدگاه دربارهٔ «طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟ سوالی که پیش از سرمایه گذاری در طلا باید از خود بپرسید!»

  1. سلام اگر طلای دست دوم رو از آشنا خریداری کنید و برای فروش چون فاکنور خرید ندارن مشکلی نداشته باشی طلا فروش هم اشنا باشه وطلا رو بدون فاکتور ازت بخرد
    برای سرمایه گزاری طلای دست دوم بهتر است یا طلای اب شده

  2. محمد رضا

    سلام
    وقت بخیر
    چطور می توان به امنیت سایت شما برای سرمایه گذاری اطمینان کرد، یکسری مجوزها کسب کرده اید ولی ضمانت اجرای تعهدات رو چگونه تضمین می کنید؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام ممنونیم که دغدغه خود را با ما به اشتراک گذاشتید. برای پاسخ به این سوال می‌توانید با پشتیبانی طلاین تماس بگیرید:

      ۰۳۵-۳۷۳۳۲۶۱۲

  3. سلام 2700 پول دارم چه نوع طلایی پیشنهاد میکنید تو این تورم و اقتصاد از هم گسیخته

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام وقت به خیر. بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری به پیشنهاد متخصصین طلای آب شده است که کارمزد پایینی داشته باشد و لازم نباشد برای آن مالیات یا اجرت ساخت پرداخت کنید. شما می‌توانید طلای آب شده را در سامانه طلاین خریداری کنید.
      این نوشته نیز می‌تواند برای شما مفید باشد: بهترین طلا برای سرمایه گذاری

  4. چه گونه باید متوجه بشیم عیارطلای آب شده تقلبی نباشه یا اینکه سرمان کلاه نرود . مرسی

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر. روش‌های عیار سنجی در آژمایشگاه‌های ری گیری می‌توانند به شما کمک کنند. اگر قطعه طلای شما کد انگ داشته باشد با استعلام آن می‌توانید مشخصات طلای آب شده خود را پیدا کنید.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقتتون به خیر
      بله شما می‌توانید در سایت طلاین با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری طلای آب شده انجام دهید.

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر.
      سرمایه‌گذاری طلا به طور کلی به صورت یک سرمایه‌گذاری دیر بازده محسوب می‌شود و برای دریافت سود در طولانی مدت فایده دارد.
      با این حال بسیاری از سرمایه‌گذاران به ترید لحظه‌ای طلا علاقه‌مندند و از تفاوت قیمت خرید و فروش طلای آب شده در ساعات مختلف روز بهره می‌برند.

  5. مررررررررررررررسی. فقط اینکه سکه هم طلای دست دوم حساب می شه؟ وقتی می خریمش یا فقط زیور آلات؟

  6. ببخشید یه بار ساده تر می گین طلای آب شده بهتره یا دست دوم ؟ من نفهمیدم

  7. سلام به نظر منم سرمایه گذاری طلا یه ایده خوبه توی این دوره تورم. خیلی هم امنه. فقط سوالی که داشتم شما چه طوری امنیت سرمایه گذاری توی سایتتون رو تضمین می کنین؟

  8. سلام. ممنون از نوشته خوبتون. بعد سوالی که من داشتم این بود که برای خرید و نگه داری توی خونه بهترین نوع طلا چیه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا