فرق طلای خارجی و ایرانی چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد طلای خارجی بدانید.

فرق طلای خارجی و ایرانی
3/5 - (4 امتیاز)

فرق طلای خارجی و ایرانی چیست؟ هر دوی این عبارت‌ها از اصطلاحات رایج بازار طلا هستند و به هنگام خرید طلا ممکن است با این مسئله روبه‌رو شوید که طلای ایرانی بخرم یا طلای خارجی؟ خرید طلای خارجی به نفع شماست یا خرید طلای ایرانی؟ امروزه در بازار طلای کشور طلاهای خارجی نیز به فروش می‌رسد. علاوه بر تفاوت‌های ظاهری مثل طرح، رنگ و مدل طلای ایرانی و طلای خارجی به تفاوت‌هایی دارند که هنگام خرید بهتر است به آن‌ها توجه کنید. هرچند که طلای ایرانی چه در ساخت و چه در طراحی کیفیت بسیار بالایی دارد؛ اما امروزه طلای خارجی نیز در بین مردم محبوبیت پیدا کرده است. در این مطلب طلای خارجی را بررسی می‌کنیم و سپس به تفاوت آن با طلای ایرانی می‌پردازیم.

طلای خارجی چیست؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که طلای خارجی چیست؟ به طور کلی طلاهایی که از کشورهای دیگر به ایران صادر می‌شوند را طلای خارجی می‌گویند. این طلاها از کشورهایی مثل ایتالیا، چین، هند، مالزی، تایوان و غیره به کشور ایران صادر می‌شوند. تنوع طرح در این طلاها بسیار زیاد است و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. اگر شما هم یک خانم ایرانی با سلیقه‌ی خاص هستید که هر طلایی را نمی‌پسندید می‌توانید طلای خارجی بخرید. در بخش بعدی ویژگی‌های طلاهای کشورهای مختلف را با هم بررسی می‌کنیم.

طلای هندی

اگر به سنگ‌های ریز و رنگی علاقه دارید طلای هندی بهترین گزینه برای شماست. از ویژگی‌های مهم طلای هندی، سنگ‌های ریز و رنگی فراوان در آن است. اگر هم جز افرادی هستید که طلاهای بزرگ می‌پسندید طلای هندی می‌تواند جز خرید شما باشد، چرا که این طلا ابعاد بسیار بزرگی دارد. رنگ زرد پررنگ، براقیت و ابعاد بزرگ از ویژگی‌های طلای هندی است. این چند خصوصیت از خصوصیات بارز طلای هندی است که به آسانی می‌توانید آن را از سایر طلاها تشخیص دهید. باید توجه کنید که طلای هندی عیار کم‌تری نسبت به دیگر طلاها دارد. عیار طلای هندی ۱۴ و حتی کم‌تر هم است.

طلای هندی
طلای هندی

طلای ایتالیایی

می‌توان گفت طلای ایتالیایی از بهترین طلای خارجی است کم‌تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که طلای ایتالیایی را دوست نداشته باشد. طلای این کشور از ظرافت بسیار زیادی برخوردار است. هرچند که این ظرافت باعث نمی‌شود که از کیفیت آن کم شود. این طلا از با کیفیت‌ترین طلاهای دنیا است. ظرافت طلای ایتالیایی مثال‌زدنی است. اگر این طلا را با دیگر طلاها مقایسه کنید کاملاً متوجه تفاوت آن خواهید شد. معمولاً وزن طلاهای ایتالیایی پایین است و از زیبایی خاصی برخوردار است که مناسب خانم‌های خاص‌پسند است. طول عمر این طلا بسیار زیاد بالاست و سال‌های سال شما می‌توانید از این طلا استفاده کنید. به دلیل زیبایی طلای ایتالیایی فروشندگان سعی می‌کنند که هر طلایی را جای این طلا جا بزنند.

بهترین طلای خارجی
بهترین طلای خارجی

مقایسه‌ی طلای خارجی و ایرانی

در ادامه سعی می‌کنیم فرق طلای خارجی و ایرانی را از چند جهت بررسی کنیم.

فرق طلای خارجی و ایرانی در طراحی

مهم‌ترین تفاوت طلای خارجی و ایرانی ظرافت و طراحی طلای خارجی است. کشورهای خارجی به دلیل داشتن دستگاه‌های مدرن‌تر و پیشرفته‌تر، طلاهایی با ظرافت بیش‌تری می‌سازند. حتی در ساخت طلای خارجی سفید این ظرافت بیش‌تر خود را نشان می‌دهد. افرادی که این طلاها را می‌سازند افراد بسیار ماهر و خلاق هستند، ازاین‌رو طلاهای خارجی از ظرافت بیش‌تری برخوردار هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند طراحی‌های متنوعی را پیاده‌سازی کنند مثل برش پرنسسی، مدل برش کوسنی و مواردی این چنین به همین دلیل این طلاها طرح‌های متنوع بسیاری دارند.

مقایسه طلای خارجی و ایرانی
مقایسه طلای خارجی و ایرانی

عیار طلای خارجی و ایرانی

طلای خارجی عیار بالاتری نسبت به طلای ایرانی دارد. اجرت ساخت هم نیز در بالا بودن قیمت طلای خارجی تأثیر دارد. البته این مسئله در بعضی از طلاها صدق نمی‌کند. همان‌طور که در بخش طلای هندی گفتیم طلای هندی عیار کم‌تری نسبت به طلای ایرانی دارد. همچنین طلای چینی کیفیت بسیار پایین‌تری از طلای ایرانی دارد. ولی برعکس این‌ها طلای ایتالیایی و طلای روسیه از طلای ایرانی قیمت بیش‌تری دارند. کد روی طلا‌ها طلای ایرانی دارای کد ۴۸۸ است؛ اما کد، طلای خارجی برای شرکت تولیدکننده و متفاوت است. از طریق این کد می‌توانید تشخیص بدهید طلایی که می‌خرید ایرانی است یا خیر.

فرق طلای خارجی و ایرانی در قیمت

از مهم‌ترین فاکتورهای خرید طلا قیمت آن است. هرکسی که می‌خواهد طلا بخرد به قیمت آن توجه می‌کند. شاید با این سؤال روبه‌رو شوید که طلای خارجی بخریم یا طلای ایرانی که صرفه قیمت داشته باشد؟ هرچند که ورود طلای خارجی به ایران ممنوع است؛ اما باز هم در سطح کشور به فروش می‌رسد. طلاهای خارجی‌ای که در سطح کشور به فروش می‌رسند، به‌صورت قاچاق به بازار ایران وارد می‌شود. ازاین‌رو طلاهای خارجی ممکن است هزینه کارمزد بیش‌تری هم داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال اگر شما قصد خرید یک جفت گوشواره طلای ایرانی داشته باشید، نمونه ایرانی آن را می‌توانید با قیمت کم‌تری نسبت به طلای خارجی خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد تفاوت طلای خارجی و ایرانی صحبت کردیم. طلای کشورهای مختلف را با هم بررسی کردیم و به‌راحتی می‌توانید طلای هر کشوری را که می‌خواهید خریداری کنید. با طلاین شما می‌توانید نحوه سرمایه‌گذاری در بازار طلا را یاد بگیرید و به طور مطمئن سرمایه‌گذاری کنید. علاوه‌برآن در سایت طلاین می‌توانید هر اطلاعاتی که راجع به طلا لازم دارید را پیدا کنید. نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

سؤالات متداول:

قیمت طلای خارجی در ایران چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت طلای خارجی نسبت به طلای ایرانی بیش‌تر است. اما طلای چین و هند از طلای ایرانی کم‌تر است. به دلیل واردشدن این طلاها به کشور به‌صورت قاچاقی، طلای خارجی قیمت بسیار بیش‌تری نسبت به طلای ایرانی دارد.

طلای خارجی بهتر است یا ایرانی؟

به‌طورقطع نمی‌توان گفت که کدام طلا بهتر است؛ چون این مورد به سلیقه و بودجه بستگی دارد. مثلاً اگر برای شما ظرافت و زیبایی اهمیت دارد می‌توانید طلای ایتالیایی خریداری کنید. اما اگر می‌خواهید قیمت کمی داشته باشد می‌توانید طلای هندی بخرید. هرچند که طلای ایرانی نیز دارای تنوع بسیار، کیفیت و ظرافت است.  

 

12 دیدگاه دربارهٔ «فرق طلای خارجی و ایرانی چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد طلای خارجی بدانید.»

  1. بنده قبلا طلای ایتالیایی خرید داشتم پاساژ طلای شهرک اکباتان کلی طلا فروش خارجی داره.
    درموردتفاوت طلای ایرانی و خارجی بهتره بدونید مثلا طلای ایتالیایی که من خریدم اجرتش چندبرابر طلای ایرانی بود و در کل به راحت یک چهارم پول طلای ایرانی روباید بیشتر بپردازید.
    این تجربه شخصیم بود

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام وقت به خیر. ممنون از اینکه تجربه خودتون رو درباره تفاوت طلای ایتالیایی و ایرانی با ما به اشتراک گذاشتید.

    1. سامانه طلاین

      همراه گرامی واردات طلا علاوه بر کشورهای هند و ایتالیا از کشورهای عربی مثل دبی یا از ترکیه هم انجام می‌شود.

    1. سامانه طلاین

      بله تفاوت طلای خارجی و ایرانی هم در عیار و هم در کیفت ساخت و طراحی بود دوست عزیز.

  2. سامان محمدی

    آقا بعد طلا فروشی‌ها طلای خارجی هم میآرن؟ یا جای خاصی باید بریم؟

    1. سامانه طلاین

      دوست گرامی واردات و خریدوفروش طلای خارجی در ایران ممنوعه ولی با جستجو در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر می‌تونید محصول موردنظر خودتان رو پیدا کنید.

  3. فرق طلای خارجی و ایرانی توی کیفیتشون معلومه؟ یعنی به چشم می اد اگه طلای هندی بخریم یا ایتالیایی؟

    1. سامانه طلاین

      سلام همراه عزیز طلای خارجی ازاین‌جهت که با دستگاه‌های پیشرفته‌تر و تخصص بیشتر طراحی و ساخته شده به طبع کیفیت بیشتری داشته و این حد از کیفیت قابل‌لمس بوده است. از نظر عیار هم تفاوت‌های بین طلای هندی، ایرانی و ایتالیایی است که توجه به آن اهمیت دارد.

  4. سمیه صالحی

    وای مرسی ما همه ش تو خونواده‌مون داشتیم فکر می‌کردیم واسه این عروس جدیده طلای خارجی بخریم یا ایرانی؟ ممنون از این نوشته خوبتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا