آموزش نوسان گیری طلا و ابزار‌های مورد نیاز نوسانگیری

آموزش نوسان گیری طلا
3.8/5 - (18 امتیاز)

بازار طلا یکی از جذاب‌ترین بازار‌های مالی است که با نوسان‌گیری می‌توان در آن به سود آوری زیادی رسید. اما نوسان‌گیری طلا چگونه انجام می‌شود و چه مواردی را باید در هنگام نوسانگیری طلا در نظر داشت؟ در این نوشته از طلاین با آموزش نوسان‌ گیری همراه باشید تا بتوانید ترید سودآوری را برای خود رقم بزنید.

نوسان گیری طلا چیست؟

نوسان گیری طلا (Fluctuations in the gold market): نوسانگیری طلا روشی در خرید و فروش طلا است که در آن طلا را به صورت کوتاه‌مدت خرید و فروش می‌کنند. به بازه‌های زمانی که نوسان‌ گیری طلا در آن‌ها انجام می‌شود تایم فریم می‌گویند. تصمیم به خرید یا فروش طلا در هر نوسان‌گیری بستگی به شرایط بازار دارد. هم‌چنین نوسان گیری نیازمند درک دقیقی از بازار طلا، روند حرکت قیمت طلا و شاخص‌های اقتصادی دارد.

البته مفهوم نوسان‌ گیری مختص به بازار طلا نیست و سرمایه‌گذاران از آن در بازار‌های سهام، بورس و موارد این‌چنین استفاده می‌کنند.

انواع نوسان گیری در بازار طلا

به طور کلی دو دسته از نوسان گیران در بازار طلا وجود دارند:

  • دسته اول کسانی هستند که که به صورت خرد خرید می‌کنند.
  • دسته دوم کسانی هستند که هنگامی که بازار روند صعودی پیدا کند، شروع به ترید و نوسان‌گیری می‌کنند.

افراد دسته اول با خرید طلا موج صعودی را آغاز می‌کنند و باعث می‌شود که دسته دوم نیز وارد بازار شوند. از آنجایی که تقاضا و بازار رابطه مستقیم دارد، اگر افراد دسته اول از بازار خارج شوند، باعث می‌شود که بازار روند نزولی پیدا کند و افراد دسته دوم ضرر کنند. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم این نوشته را هم از دست ندهید: ترید طلا

انواع نوسان گیری در بازار طلا

۴ ابزار نوسان گیری طلا

نوسان گیری کار هر سرمایه گذاری نسیت و نیازمند دانش و مهارت هست تا افراد متضرر نشوند. باید بدانید که افراد بدون هیچ دانش و مهارتی نمی‌توانند وارد نوسان گیری شوند. برای شروع نوسان‌گیری طلا می‌توانید از ابزار‌های زیر استفاده کنید:

تحلیل تکنیکال در نوسان‌ گیری طلا

در نوسان گیری طلا نمودارهای قیمت اهمیت زیادی دارد و افراد با استفاده از تحلیل آن‌ها روند صعودی و نزولی قیمت را تشخیص می‌دهند. البته همه‌ی افراد نمی‌توانند که این تحلیل را انجام دهند و نیازمند دانش آن هستند. به طور کلی تحلیل تکنیکال یا فنی، بر روی بررسی نمودار‌های و تاریخچه قیمتی متمرکز است و به کمک ابزار‌های مختلف سعی می‌کند تا پیش‌بینی دقیقی از قیمت طلا در آینده را داشته باشد. اگر می‌خواهید با این ابزار‌ها آشنا شوید: بهترین ابزار تحلیل تکنیکال طلا در ایران

شرایط بازار‌ انس جهانی طلا

 شرایط بازار نیز در روند قیمت تاثیر دارد. نوسان گیران باید هنگام تحلیل توجه کافی به بازار نیز داشته‌باشند. بازار داخلی همواره متاثر از نرخ‌ها در بازار جهانی است و مطابق نرخ‌های جهانی تعیین می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این نوشته را ببینید: رابطه قیمت انس جهانی و طلا در ایران

شاخص‌های اقتصادی در نوسان‌گیری

به عنوان فردی که می‌خواهد نوسان گیری در بازار طلا را آغاز کند، شما باید اخبار مرتبط با شاخص‌های اقتصادی را دنبال کنید؛ درست مثل ملوانی که برای گذر از یک توفان سخت و مسیر یابی به ستاره‌های آسمان نگاه می‌کند، شما نیز باید با بررسی شاخص‌های اقتصادی مثل نرخ تورم، میزان تولید ناخالص ملی و آمار اشتغال روند بازار طلا را پیش‌بینی کنید. این شاخص‌ها بیشتر در تحلیل‌های بنیادی بررسی می‌شوند که اگر با آن‌ها آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این نوشته را بخوانید: تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

توجه به عرضه و تقاضای طلا برای نوسان گیری

عرضه و تقاضا دو شاخصی هستند که وجود آن‌ها در بازار بر روند قیمت طلا تاثیر مستقیم می‌گذارد. برای مثال زمان‌هایی که تقاضا برای خرید طلا افزایش می‌یابد، قیمت نیز معمولاً بیشتر می‌شود؛ بالعکس، زمان‌هایی که عرضه طلا در بازار بیشتر می‌شود، مانند وقت‌هایی که بانک‌های مرکزی شمش‌ یا طلا را به صورت دولتی و در بانک‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهد، قیمت طلا روندی نزولی پیدا می‌کند. پس برای یک نوسان‌گیری اصولی، باید به روند عرضه و تقاضا در بازار طلا را به درستی بررسی کنید.

 ابزار نوسان گیری طلا

زمان مناسب نوسان گیری طلا

می‌توانیم برای بازار سه حالت نزولی، خنثی و صعودی در نظر بگیریم. نوسان گیران طلا می‌دانند که بهترین زمان برای خرید در هنگامی است که بازار نزولی است؛ مخصوصا وقتی که بازار به کف قیمت رسیده‌ است و در طی چند روز بعد روند صعودی پیدا می‌کند. بهترین زمان برای فروش وقتی است که قیمت به سقف خود رسیده ‌است و طی چند روز بعد روندی نزولی پیدا می کند. نوسان گیران با تحلیل نمودار‌ها کف و سقف قیمت را تشخیص می‌دهند و نوسان گیری می‌کنند و سود خود را کسب می‌کنند.

نمونه نرم افزار نوسان گیری طلا

نکات مهم نوسان گیری طلا

افرادی که تازه وارد نوسان گیری شده ‌ند، سرمایه خود را مدیریت نمی‌کنند. در برخی موارد نیز معاملات را بدون فکر و از روی احساس انجام می‌دهند و هیچ تمرکزی بر روی معامله خود ندارند. این عوامل باعث می شود علاوه بر اینکه افراد به سود مطلوب نمی‌رسند، گاهی نیز متضرر شوند. هر یک از معامله گران و سرمایه گذاران روش‌های مختلفی را برای معامله انتخاب می‌کنند. هر یک از روش‌ها نیز معایب و مزایای خود را دارد.

جمع‌بندی

در این نوشته از طلاین به معرفی نوسان گیری در بازار طلا پرداختیم و گفتیم نوسان گیری طلا نیز یک روش معاملاتی است که به علت سوددهی در کوتاه مدت، البته در صورت داشتن مهارت، بسیار پرطرفدار است. این روش بیشتر در بورس استفاده می شود و در طلا نیز طرفدارانی دارد. هم‌چنین نکاتی که باید برای شروع نوسان‌گیری بدانید را با شما مطرح کردیم. با استفاده از سایت طلاین شما می‌توانید قیمت لحظه ای طلا را مشاهده و بر اساس آن نوسان‌گیری طلا را شروع کنید.

هم‌چنین شما می‌توانید در این سامانه به خرید و فروش طلای آب شده بپردازید و با کمک نوسان‌گیری و ترید به سود برسید. برای شروع در این سامانه ثبت‌نام کنید.

سوالات متداول:

آيا نوسان‌گیری در بازار طلا نیاز به سرمایه‌ی زیاد دارد؟

خیر؛ با مبالغ کم و متوسط نیز می‌توانید در زمان‌هایی که بازار طلا نوسان دارد سرمایه‌گذاری کنید.

بازار فارکس چه ارتباطی با نوسانات طلا دارد؟

اصلی‌ترین محرک تغییر در بازار طلا قیمت دلار آمریکا در بازار فارکس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا