بهترین راه پس انداز طلا؛ چگونه پس انداز کنیم تا طلا بخریم؟

راهنمای پس انداز طلا
3.2/5 - (14 امتیاز)

آیا خرید طلا برای پس انداز خوب است؟ جواب یک «بله» محکم است. طلا در مرور زمان ثابت کرده است که یکی از بهترین کالاها برای پس انداز و سرمایه‌گذاری است؛ چرا که ارزش آن رو به افزایش است و می‌توانید با پس انداز طلا سود کنید. در این نوشته به شما خواهیم گفت چه طور پس انداز کنید تا طلا بخرید و بهترین راه پس انداز طلا چیست. با طلاین همراه باشید.

چگونه پس انداز کنیم تا طلا بخریم؟

در ادامه مراحل پس انداز طلا را برای شما توضیح می‌دهیم:

  1. تعیین هدف پس انداز طلا: ابتدا تعیین کنید برای چه هدفی پس انداز می‌کنید؟ صرفا می‌خواهید ارزش پول خود را حفظ کنید یا به دنبال ترید طلا برای سود آوری هستید؟
  2. تعیین مقدار پس انداز: مشخص کنید که چه مقدار از درآمد خود را می‌خواهید به عنوان پس‌انداز برای خرید طلا اختصاص دهید.
  3. برنامه‌ریزی برای پس انداز طلا: برنامه‌ریزی کنید که چطور می‌خواهید طلا را پس‌انداز کنید؟ آیا به صورت ماهیانه یا به صورت دوره‌ای مقداری طلا را ذخیره خواهید کرد؟
  4. تعیین شکل طلا: در بازار ایران انواع طلا پس انداز بسیار زیاد هستند. در این مرحله باید تصمیم بگیرید کدام نوع طلا برای برنامه پس انداز شما مناسب است.
  5. انتخاب روش نگهداری از طلا: اگر برای پس انداز، طلای فیزیکی مثل سکه یا شمش می‌خرید باید تعیین کنید امنیت آن را چگونه تامین خواهید کرد.

در این راستا شاید این نوشته هم برای شما مفید باشد: چگونه پس انداز کنیم؟

  1. برای اینکه بتوانید به درستی پس انداز طلا داشته باشید و متحمل ضرر نشوید، باید بازار طلا را بشناسید. در ادامه درباره راه‌های پس انداز طلا در ایران صحبت می‌کنیم.
چگونه پس انداز کنیم تا طلا بخریم

برای پس انداز چه طلایی بخریم؟

انتخاب نوع طلا برای پس انداز به اهداف، روش و میزان سرمایه برای پس انداز بستگی دارد؛ با این حال روش‌های پس انداز طلا در ایران عبارت‌اند از:

  • خرید طلای آب شده برای پس انداز
  • خرید انواع سکه بانکی یا غیر بانکی
  • افتتاح حساب پس انداز طلا
  • خرید گواهی سپرده طلا یا سکه
  • خرید طلای دست دوم

هر یک از این گزینه‌های پس انداز طلا، ویژگی‌های خاصی دارند. شما باید طلایی را برای پس انداز انتخاب کنید که اجرت ساخت، مالیات و حباب نداشته باشد. هم‌چنین باید قیمت لحظه ای طلا را بسنجید و در بهترین زمان طلا بخرید.

در ادامه هر یک از انواع طلا برای پس انداز را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

طلای آب شده؛ بهترین روش پس انداز طلا

طلای آب شده یا خام، طلایی است که به‌عنوان ماده اولیه برای ساخت جواهرآلات و به عنوان کالایی برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. خرید طلای آب شده بهترین روش پس انداز طلا است چراکه این طلا ساخته شده نیست و به همین خاطر اجرت ساخت ندارد و شامل مالیات هم نمی‌شود. از سویی حباب قیمتی زیاد ندارد و قیمت آن همواره رو به رشد است.  اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، این نوشته را بخوانید: طلای آب شده چیست

یکی دیگر از مزایای طلای آب شده برای پس انداز این است که نقدینگی بالایی دارد و شما می‌توانید در هر زمان که خواستید آن را تبدیل به پول کنید. هم‌چنین شما می‌توانید با مبالغ بسیار کم در طلای آب شده پس انداز کنید. برای شروع پس انداز طلا می‌توانید در سامانه طلاین ثبت‌نام کنید.

طلای آب شده بهترین راه پس انداز طلا است

خرید سکه برای پس انداز

یکی دیگر از راه‌های پس انداز طلا، خرید سکه است. بازار  انواع سکه در ایران بسیار گسترده بوده و به همین خاطر می‌توانید خیلی راحت سکه‌ای را پیدا کنید که مطابق با نیاز‌ها و بودجه شما برای پس انداز باشد. برای مثال می‌توانید به سراغ سکه‌های گرمی ارزان یا سکه‌های بانکی مثل بهار آزادی بروید؛ اما به یاد داشته باشید سکه بازاری بسیار نوسانی دارد و حباب سکه می‌تواند باعث ضرر شما در پس انداز شود.

در این نوشته می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید: بهترین نوع سکه برای سرمایه گذاری و پس انداز

افتتاح حساب پس انداز طلا

در بانک‌های ایران هنوز حساب پس انداز طلا وجود ندارد. یعنی شما نمی‌توانید ماهانه مقداری از پس انداز خود را به صورت طلایی در بانک ذخیره کنید. راه حل جایگزین دریافت گواهی سپرده طلا در بانک‌ها است. امروزه دریافت گواهی سپرده طلا از بانک‌های رفاه، صادرات، آینده، ملت و سامان وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این نوشته را بخوانید: روش سرمایه گذاری طلا در بانک

خرید گواهی سپرده طلا یا سکه

یکی دیگر از روش‌های پس انداز طلا خرید گواهی سپرده طلا یا سکه است که توسط سازمان بورس صادر می‌شود. در این روش شما مقداری سکه یا طلا را خریداری می‌کنید و به انبار‌های معرفی شده‌ی این سازمان تحویل می‌دهید. گواهی سپرده طلا سندی است که نشان می‌دهد شما صاحب مقداری از طلا هستید. البته این روش ساده نیست و وقت‌گیر و زمان‌بر است.

خرید طلای دست دوم برای پس انداز

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند پس‌انداز خود را تبدیل به طلای دست دوم کنند. این طلاها که قبلا توسط فردی استفاده شده، در ویترین طلا فروشی‌ها موجود است و می‌توانید آن‌ها را بخرید. اکثر این طلاها زینتی هستند و می‌توانید به عنوان زیورآلات هم استفاده کنید؛ با این حال ممکن است در این روش طلای تقلبی به جای طلای اصل خریداری کنید. بیشتر بخوانید: چرا طلای دست دوم نخریم

طلای دست دوم برای پس انداز

پس انداز طلا در طلاین با پول کم

در این نوشته به شما گفتیم که چه طور پس انداز طلا کنید و چه روش‌هایی برای پس انداز طلا خوب است؟ شما تا به حال چگونه طلا پس انداز می‌کرده‌اید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

به علاوه اگر نمی‌دانید پس انداز طلا را از کجا آغاز کنید، در سامانه طلاین ثبت‌نام کنید. سامانه طلاین، یک پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلای آب شده است که اجرت بسیار پایینی دارد و شما می‌توانید طلا را با قیمت اتحادیه طلا خریداری کنید. هم‌چنین طلاین قابلیت پس انداز خودکار را فعال کرده است تا شما بتوانید به سادگی در زمان‌های معین (مثل اول هر ماه) مقداری طلا بخرید. سقف خرید طلا در طلاین ۱۰۰ هزار‌تومان است. پس انداز طلا با طلاین را همین حالا شروع کنید.

سوالات متداول:

مزایای پس انداز طلا چیست؟

طلا همواره ارزش خود را حفظ می‌کند و می‌توانید با استفاده از پس انداز آن، در برابر تورم از سرمایه خود محافظت کنید. به علاوه نقدینگی طلا بیشتر از پس‌انداز‌های دیگر است.

معایب پس انداز طلا چیست؟

ممکن است پس انداز طلا برای برخی از افراد پیچیده باشد یا نگهداری و تامین امنیت طلا به صورت فیزیکی برایشان مشکل باشد. با خرید طلای آنلاین از طلاین، می‌توانید این چالش‌ها را حل کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین راه پس انداز طلا؛ چگونه پس انداز کنیم تا طلا بخریم؟»

  1. اعتبار سنجی سایت شما چیست وزیر نظر کدام ارگان رسمی فعالیت میکنید
    بعد از واریز پول توسط مشتری طلای فیزیکی تحویل می دهید یا مثل صندوق طلای لوتوس فقط اعتباری است

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر.
      شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه مچوز‌های سامانه طلاین رو ببینید: مجوز‌های طلاین
      برای سرمایه گذاری در سامانه طلاین می‌توانید طلای خود را به صورت فیزیکی در برخی از شهر‌ها دریافت کنید. اما به طور کل طلای شما با امنیت در سامانه ثبت می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا