چه موقع طلا بخریم؟ معرفی بهترین زمان خرید و فروش طلا

چه موقع طلا بخریم
3.3/5 - (13 امتیاز)

چه موقع طلا بخریم؟ پیداکردن بازارهای  مطمئن برای سرمایه‌گذاری و داشتن سپری محکم در برابر تورم کمرشکن کشور ایران، یکی از دغدغه‌های مهم امروز مردم است. امروزه، سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری در بازار طلا از طریق پلتفرم‌های تبادل یکی از راه‌های محبوب در میان نسل‌های مختلف است، چرا که می‌توان با سرمایه‌های هر چند کم نیز وارد بازار طلا شد.

یک پیش‌بینی واحد و تحلیل صددرصدی برای هیچ یک از بازارهای مالی وجود ندارد. بسیار می‌بینیم که با افزایش جزئی قیمت طلا، افراد زیادی دست به خرید می‌زنند و با کاهش آن به فکر فروش می‌افتند. این کار غلط است!

 توجه‌کردن به نکات ساده‌ای در هنگام خرید طلا، می‌تواند سود مطمئن‌تر شما را تضمین کند. باید بدانیم که چه موقع طلا بخریم؟ چه ساعتی در روز برای خرید طلا بهتر است؟ هر هفته طلا بخریم یا هر ماه؟ کدام عوامل بر نوسانات قیمت طلا تأثیرگذارند؟ برای یافتن پاسخ به این سؤالات و دانستن نکاتی ساده اما سودآور در ادامه همراه ما باشید.

بهترین زمان خرید طلا در طول سال چه موقع است؟

تجربیات سال‌های گذشته و رصد روندهای بازار طلا می‌توانند به ما بگویند که چه موقع طلا بخریم. بر همین اساس، چنین به نظر می‌رسد که در پاسخ به سوال چه موقع طلا بخریم می‌توان به نکات زیر دقت کرد:

  • ثبات قیمت طلا در ایران در شش‌ماههٔ اول سال وجود دارد.
  • علی‌الخصوص ثبات نسبی قیمت را تا پایان ماه صفر در هر سال می‌توان مشاهده کرد.
  • بازار طلای ایران در شش‌ماههٔ دوم معمولاً با نوسانات قدرتمندی مواجه می‌شود.

نمودارها نشان می‌دهند که کمترین قیمت طلا در هر سال، از کمترین قیمت در سال گذشته پایین‌تر نمی‌رود. پایین‌ترین و ثابت‌ترین قیمت‌های هر بازهٔ یک‌ساله را می‌توان از اواخر بهمن و اسفند تا مرداد سال بعد مشاهده کرد؛ بنابراین بهتر است که اگر قصد خرید طلا را دارید، در شش‌ماهه اول سال خرید خود را نهایی کنید و به سال بعد یا نیم‌سال دوم موکول نکنید.

برای دیدن قیمت طلا در حال حاضر اینجا کلیک کنید: قیمت طلا امروز

چه موقع طلا بخریم که ارزان باشد؟

کی طلا بخریم؟

باید بدانید که یک پاسخ صددرصد برای اینکه چه موقع طلا بخریم وجود ندارد. بسیاری از فروشندگان طلای بازار، کار خود را از ۱۰ صبح آغاز می‌کنند و قیمت اعلام‌شدهٔ پیش از آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

بهتر است که خرید و فروش در زمان‌هایی انجام شود که پایداری و ثبات نسبی قیمت را مشاهد می‌کنید. ساعات ابتدایی و انتهایی روز نوسانات زیادی دارند و خرید و فروش در این ساعات پیشنهاد نمی‌شود. پیک کاری مغازه‌داران طلافروش 11 تا 12 صبح و 4 تا 8 بعدازظهر است. بنا بر موارد گفته شده، از حدود 11 صبح تا 7 شب، بهترین زمان خرید طلا به نظر می‌رسد.

نمودار قیمت طلا در یک ماه را بررسی کنید

در بازه‌های چند وقته طلا بخریم؟

نوسانات ماهانهٔ طلا، قابل رصدتر و امن‌تر از بازه‌های کوتاه‌تر از آن است و در این بازه دقیق‌تر می‌توان گفت که کی طلا بخریم. پس پیشنهاد می‌شود که بر اساس بودجهٔ موردنظرتان به‌صورت ماهانه خرید انجام دهید. بهتر است در هر ماه نوسانات کلی طلا را بررسی کنید و 2 الی 3 روز پس از آغاز روند نزولی شدن قیمت طلا، خرید خود را انجام دهید.

بر اساس تحلیل‌های نموداری، به طور میانگین، قیمت طلا در هر سال با رشد 35 درصدی نسبت به سال قبل مواجه است و پایین و بالا شدن‌های ناگهانی طلا به طور معمول دائمی نیستند و پس از مدت‌زمان کوتاهی به حالت قبل برمی‌گردند. نترسیدن از نوسانات ناگهانی و غلبه بر هیجانات ناگهانی، به ما کمک می‌کنند تا بدانیم چه موقع طلا بخریم یا چه موقع بفروشیم.

چند وقت یک بار طلا بخریم که سود کنیم؟

چه چیزی بر قیمت طلا تأثیرگذار است؟

تعیین‌کنندهٔ اصلی قیمت طلا در جهان، ارز جهانی، یعنی دلار است. اگر ارزش دلار آمریکا کم شود، اقتصاد جهانی ضعیف می‌شود. کاهش ارزش دلار باعث می‌شود که بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف برای جبران خسارت خود طلا ذخیره کنند، بنابراین شاهد جریان پول در بازار طلا و افزایش قیمت آن خواهیم بود. پس علاوه بر توجه به اینکه چه موقع باید طلا بخریم، توجه به دیگر موارد اثرگذار بر قیمت طلا، مانند ارزش دلار نیز ضروری است.

برای پیدا کردن بهترین زمان خرید طلا به قیمت دلار توجه کنید

تاثیر اخبار جهانی بر بهترین زمان خرید طلا

به‌طورکلی می‌توان گفت که بازار طلای ایران متأثر از اخبار جهانی است. بهتر است هر موقع که از ثبات تقریبی قیمت آگاه شدیم، خرید را انجام دهیم یا برای اینکه چه موقع طلا بخریم برنامه‌ریزی کنیم.

در اکثر مواقع، انتشار اخبار چالشی و بحث‌برانگیز باعث افزایش ناگهانی قیمت طلا می‌شوند. از طرفی، انتشار اخباری که پایه و اساس صلح‌آمیز و آرامش‌دهنده دارند، کاهش قیمت طلا را به دنبال خواهند داشت. رصد اخبار این چنینی و پیش‌بینی تأثیرات آن بر قیمت‌ها، نیاز به کسب دانش و مهارت در زمینه‌های تحلیلی بازارهای طلا دارند. تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال بازارها می‌توانند تصمیم نهایی شما را در این باره که چه موقع طلا بخریم، نهایی کنند.

چه چیز باعث سود همیشگی بازار طلا شده است؟

در زمان‌هایی که کشورها با فاجعه‌های اقتصادی مواجه هستند، سرمایه‌گذاری در طلا، بهترین راه حفاظت از ارزش دارایی‌های افراد است. خرید طلا کارآمدترین روش حفظ سرمایه در مقابل افت ارزش بازار بورس است. همچنین بهترین راه جبران ضرر در زمان کاهش ارزش ریال نسبت به دلار، طلا است. مهم‌ترین دلیلی که این ارزش و اطمینان را نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار طلا ایجاد کرده است، محدود بودن منابع و معادن طلا است. پایان‌یافتن منابع طلا روزی موجب توقف عرضهٔ بیشتر آن خواهد شد و رشد نمایی طلا در آن زمان اتفاق خواهد افتاد. این موضوع طلا را به امن‌ترین گزینه برای سپرده‌گذاری‌های بلندمدت تبدیل کرده است.

برای مطالعه بیشتر : سرمایه گذاری در طلا

نکته نهایی درباره سوال چه موقع طلا بخریم؟

اکنون می‌دانیم که چه موقع طلا بخریم و چه موقع دست به فروش بزنیم. بازار طلا یکی از مطمئن‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری برای افرادی است که به دنبال ریسک کم و سود امن هستند. داشتن تجربه‌های مؤثر در کنار دانش می‌تواند بهترین راهنمای ما باشد و به ما بگوید که چه موقع طلا بخریم.

یکی از بهترین راه‌های خرید و فروش طلا، مخصوصاً در سرمایه‌گذاری‌های اندک، استفاده از پلتفرم  آنلاین طلاین است. با سرمایه‌گذاری از طریق طلاین هیچ مقداری از سرمایه خود را بابت کارمزد یا مزد ساخت از دست نمی‌دهید و با خیال راحت به خرید و فروش می‌پردازید. سامانهٔ طلاین، آماده خدمت‌رسانی به همهٔ افرادی است که به دنبال بستری مطمئن و درعین‌حال ساده و در دسترس برای خرید و فروش طلا هستند.

سؤالات متداول:

در چه زمانی خرید طلا توصیه نمی‌شود؟

در زمانی که قیمت جهانی طلا روند نزولی داشته باشد، اقتصاد کشور در ثبات بوده یا دلار روند کاهشی داشته باشد، خرید طلا توصیه نمی‌شود.

بهترین ماه برای خرید طلا کی است؟

با توجه به ماه‌های قمری، یکی از بهترین ماه‌ها برای خرید طلا در ماه صفر قمری است. چراکه بعد از صفر قیمت طلا کمی بالاتر می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا