چگونه طلا را در خانه نگهداری کنیم؟ راهنمای کامل

نکات مخفی کردن طلا از سارقان
3.1/5 - (8 امتیاز)

حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده است که چگونه طلا را در خانه نگهداری کنیم که بیشترین امنیت را داشته باشد؟ در این مقاله ابتدا انواع روش‌های نگهداری طلا در خانه مثل دفن کردن، منجمد کردن و استفاده از سیستم‌های امنیتی مثل گاو صندوق را بررسی می‌کنیم و سپس همه نکاتی که درباره مخفی کردن طلا از طلایاب مهم است را آموزش می‌دهیم. همراه ما باشید. 

روش‌های مخفی کردن طلا

با استفاده از این روش ها می‌توانید طلا را از دزد‌ها یا دستگاه طلایاب مخفی کنید:

  • دفن کردن طلا
  • منجمد کردن طلا
  • استفاده از سیستم‌های امنیتی مثل گاو صندوق
  • گفتن محل طلا تنها به یک فرد قابل اعتماد

در ادامه نکات هر یک از این روش‌های مخفی کردن طلا را به شما به‌‌صورت کامل توضیح می‌دهیم.

دفن کردن و مخفی کردن طلا از طلایاب

 یکی از روش‌های رایج مخفی کردن طلا دفن کردن آن است. اگر می‌خواهید طلای خود را دفن کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنید:

  1. طلا را پیش از دفن کردن در ظرفی بگذارید که در برابر حشرات و فرسایش با هوا و آب مقاوم باشد؛
  2. اگر محل دفن طلا خیلی آسان باشد، یک دزد می‌تواند آن را پیدا کند. اما اگر خیلی سخت باشد هم وراث شما ممکن است برای پیدا کردن آن مشکل داشته باشند؛
  3. بهتر است محل دفن طلا واقع در املاک شخصی شما باشد تا دیگران کمتر به آن دسترسی داشته باشند؛
  4. توجه داشته باشید که فلزیاب‌ها می‌توانند تا عمق حدود 1 و نیم متری را تشخیص دهند؛
  5. مطمئن شوید که حفاری برای مخفی کردن طلا جلب توجه نکند؛
  6. بهتر است طلای خود را در ظرفی قرار دهید که با موادی پوشانده شده است که سیگنال‌های فلزی را مسدود می‌کند یا به هم می‌زند. به عنوان مثال، می‌توانید از یک ظرف ساخته شده از مواد غیر فلزی مانند چوب یا سرامیک استفاده کنید.

برای مخفی کردن طلا از طلایاب، در فواصل بالاتر از محل دفن طلا چند قطعه فلز بی ارزش دیگر قرار دهید تا سارق تصور کند تنها علت به صدا درآمدن طلایاب همان فلزها بوده‌اند.

دفن کردن طلا در زیر موزاییک‌ها

برای مخفی کردن طلا را منجمد کنید

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، منجمد کردن طلا در واقع می‌تواند راهی عالی برای نگهداری طلا در خانه باشد. سرما اثرات نگهدارنده روی طلای شما خواهد داشت؛ به همین دلیل است که برخی از افراد توصیه می‌کنند انبار طلای خود را در فریزر خود در خانه قرار دهید.

از همه مهم‌تر، فریزر شما در خانه احتمالاً آخرین جایی است که کسی در هنگام سرقت به آن نگاه می‌کند. بسیار بعید است که کسی هرگز به فکر قرار دادن یک فلزیاب در داخل آن بیفتد تا ببیند آیا شما فلزات ارزشمندی را ذخیره می‌کنید یا خیر.

این روش تا زمانی که مقدار طلا خیلی زیاد نباشد برای اکثر مردم کار می‌کند. در این روش نگرانی اصلی این است که شخصی به طور تصادفی با آن برخورد کند، اما تا زمانی که آن را در ظرفی که به نظر می‌رسد مواد غذایی در فریزر است قرار دهید، این احتمال بسیار کم است. به علاوه غریبه‌ها معمولاً به فریزر شما سر نمی‌زنند. این ایده ممکن است برای شما احمقانه به نظر برسد، اما ارزش اینکه به آن فکر کنید را دارد.

مخفی کردن طلا در مواد غذایی در فریزر

سیستم‌های امنیتی برای محافظت از طلا در برابر طلایاب

هرچه طلای بیشتری در خانه داشته باشید، بیشتر لازم است که یک سیستم امنیتی را در نظر بگیرید که هم ضبط ویدئو و هم نظارت را ارائه می‌دهد و در صوت امکان افراد را از سرقت آگاه می‌سازد. آنها ممکن است از سرقت جلوگیری کنند یا نکنند، اما در حالت ایده آل به شما پاسخ فوری پلیس و شواهد قابل پیگرد قانونی می‌دهند.

از دوربین‌های مخفی که شبیه هر جسم دیگری غیر از دوربین هستند استفاده کنید، زیرا سارق ممکن است در صورت اطلاع از وجود دوربین، دوربین شما را مخدوش کند. بسیاری از این دوربین‌ها می‌توانند ساعت‌ها ویدئو ضبط کنند و به شما امکان می‌دهند آن‌ها را به صورت زنده، از طریق اینترنت، از هر نقطه جهان، بر روی تلفن همراه یا رایانه خود نظارت کنید. اگر این گزینه را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که سیستمی با حافظه زیاد تهیه کنید.

ویژگی‌های گاو صندوق برای نگهداری طلا

اگر از گاوصندوق برای نگهداری طلا در خانه استفاده می‌کنید، هیچگاه کلید آن را در نزدیکی آن نگهداری نکنید. همچنین مطمئن شوید که گاوصندوق شما این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  1. نسوز باشد؛
  2. در برابر سایر عناصر (مثل انواعی از اسید) مقاوم باشد؛
  3. به اندازه کافی سنگین باشد و به راحتی قابل حمل نباشد.

بهتر است از گاو‌صندوق‌هایی استفاده کنید که رمز‌های پیچیده یا بایولوژیک (مثل اثر انگشت) داشته باشند.

طلا را در معرض دید پنهان کنید

برخی از افراد معتقدند که بهترین راه برای مخفی کردن طلا این است که آن را به طرز آشکاری در دید بگذارند. این کار ممکن است به این معنی باشد که آنها آن را در یک قوطی یا جعبه در جایی که قابل مشاهده است قرار می‌دهند. آنها همچنین ممکن است تصمیم بگیرند آن را روی قاب یک نقاشی یا بسیاری از مکان‌های دیگر بگذارند.

در صورت وقوع سرقت، سارقان به احتمال زیاد به دنبال نقاط مخفی و جعبه‌های ایمنی خواهند بود. آنها قوطی‌های سوپ موجود در انبار شما را بررسی نمی‌کنند تا ببینند آیا داخل آن‌ها قوطی‌های طلا هستند یا خیر. آنها همچنین فکر نمی‌کنند به قاب نقاشی‌های خانه شما با دقت نگاه کنند.

نکته این است که مکان‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید طلای خود را بدون اینکه دیگران متوجه شوند در معرض دید عموم پنهان کنید. هم‌چنین در این روش یافتن آن توسط فلزیاب‌ها دشوار است زیرا سارق فکر نمی‌کنند از فلزیاب خود در نزدیکی چنین جاهایی استفاده کند.

با این حال، استفاده از این روش دارای معایبی هم هست. علی‌رغم این واقعیت که بسیاری از افراد مخفیگاه شما را نادیده می‌گیرند، زیرا در معرض دید قرار می‌گیرد، احتمال اینکه شخصی به طور اتفاقی به آن برخورد کند بسیار بیشتر از زمانی است که شما آن را دفن می‌کنید؛ بنابراین باید این نکته را هم در نظر بگیرید که جایی که انتخاب می‌کنید به نحوی نباشد که افراد به طور تصادفی به آن برخورد کنند.

اطلاعات مکان مخفی کردن طلا را به یک نفر بدهید

چرا باید جزئیات محل دفن یا نگهداری طلای خود خود را با کسی به اشتراک بگذارید؟ زیرا اگر اتفاقی برای شما بیفتد و شما از محل طلاها چیزی به کسی نگفته باشید، هیچ کس دیگری نمی‌تواند به طلا برسد؛ بنابراین هنگام مخفی کردن طلا باید یک فرد مورد اعتماد داشته باشید که راز شما را می‌داند.آن شخص باید کسی باشد که کاملاً به او اعتماد دارید و می‌دانید راز شما را حفظ می‌کند؛ همچنین باید به خوبی از مقداری طلایی که دارید، محل ذخیره آن و رمز گاو صندوق یا روش دسترسی به آن اطلاع داشته باشد.

اما آن شخص مورد اعتمادتان بهتر است تنها کسی باشد که می‌داند شما طلا در خانه ذخیره کرده‌اید. مسلماً هرچه افراد بیشتری از این موضوع مطلع باشند، ریسک بیشتری برای شما به همراه دارد. 

نکات نگهداری طلا در خانه

  1. بیشتر سارقان به دنبال چیزهایی می‌گردند که می‌توانند به راحتی و به سرعت بردارند و بروند. آنها معمولاً دوست ندارند زمان زیادی را در خانه بگذرانند، بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت هنگام نگهداری طلا در خانه این است که طلای خود را با چند چیز مختلف و از طریق چند لایه پنهان کنید. به طور مثال گاو صندوقی که در کف خانه پنهان شده و روی آن فرش و مبلمان قرار دارد؛
  2. مثل یک دزد فکر کنید. اگر یک سارق مستأصل و در حال عجله بودید، چقدر طول می‌کشید تا مخفیگاه خود را پیدا کنید؟
  3. اگر طلای زیادی برای نگهداری دارید، باید هزینه اندکی را برای تهیه برخی از اشیای قیمتی به عنوان طعمه در نظر بگیرید. مقداری جواهرات یا سکه‌های ارزان‌تر را در محلی که راحت‌تر از محل اصلی پیدا می‌شود، پنهان کنید. این کار باعث می‌شود سارق فکر کند که به انبار شما دست یافته است و کمتر به دنبال بقیه طلاها بگردد؛
  4. از بیش از یک مکان و روش برای نگهداری طلای خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که محل همه آنها را به خوبی به یاد دارید.

اگر نگران امنیت طلای خود هستید می‌توانید آن را به بانک یا صندوق‌های امانی نیز بسپارید؛ یک راه دیگر خرید طلای آب شده به صورت آنلاین است. برای مثال شما می‌توانید طلای آب شده را از سامانه طلاین خریداری کنید که بدون هیچ هزینه‌ای آن را برای شما نگه‌داری می‌کنید و می‌توانید در هر زمانی آن را به فروش برسانید.

سخن پایانی درباره نگهداری طلا در خانه

با اینکه نگهداری طلا در خانه ممکن است برای شما جذاب به نظر برسد، اما این کار همراه با چالش‌ها و خطراتی است. ما در این مقاله سعی کردیم به این سوال شما که” چگونه طلا را در خانه نگهداری کنیم” پاسخ دهیم اما به جز خطراتی مثل سرقت، مواردی هم‌چون بلایای طبیعی هم می‌تواند به سرمایه شما آسیب بزند و این نوع خطرات قابل اجتناب نیستند. 

علاوه بر این، وقتی مقداری طلا دارید همیشه باید به نوسانات قیمت آن توجه کنید تا زمان مناسب برای فروش یا خرید آن را بدانید. اگر دوست دارید که از دردسر‌های نگهداری طلا در خانه راحت شوید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت طلاین مراجعه کنید. در این سایت شما می‌توانید طلای آب شده آنلاین بخرید و دیگر از نگرانی‌های نگه‌داری طلا راحت باشید. سامانه طلاین امنیت طلای شما را حفظ می‌کند.

اگر شما هم روش دیگری برای مخفی کردن طلا از طلایاب می‌شناسید آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول:

آیا در ایران امکان بیمه طلا و جواهرات وجود دارد؟

در ایران به دلیل نوسانات زیاد قیمت طلا، بیمه‌ای که مشخصاً طلا و جواهرات را بیمه کند وجود ندارد؛ اما اگر طلای خود را در خانه نگه می‌دارید می‌توانید از بیمه سرقت استفاده کنید.

نگهداری طلا در بانک چقدر امن است؟

سپردن طلا به بانک می‌تواند خطرات خود را داشته باشد، اما در کل نسبت به بسیاری از روش‌ها روش امنی است و برای افراد زیادی مناسب است.

3 دیدگاه دربارهٔ «چگونه طلا را در خانه نگهداری کنیم؟ راهنمای کامل»

  1. سلام و خسته نباشید
    اگه طلارو درون جعبه گذاشته بعد جعبه را با فویل المینیوم بپوشانیم بازم طلایاب پیدا میکنه؟

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام. خوشحالیم که این نوشته برای شما مفید بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا