خوراکی‌های طلایی؛ معرفی 6 غذای طلا که معروف هستند!

خوراکی های طلایی
4/5 - (4 امتیاز)

طلای خوراکی نوع خاصی از طلا است که برای تولید خوراکی های طلایی استفاده می‌شود و توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به عنوان افزودنی برای مواد غذایی مجاز است. همچنین  آژانس EFSA (سازمان ایمنی غذای ایرانی) اجازه استفاده از طلا به عنوان افزودنی مواد غذایی در پوشش خارجی شیرینی، دکوراسیون شکلات و موارد این چنین را داده است. در این نوشته از طلاین به معرفی تاریخچه طلای خوراکی و انواع آن می‌پردازیم. اگر دوست دارید با گران‌ترین غذاهای طلایی دنیا آشنا شوید این نوشته را از دست ندهید.

تاریخچه طلای خوراکی

در گذشته مصریان باستان طلا را در غذاها ترکیب می‌کردند و خوراکی طلایی را به خدایان خود پیشکش می‌کردند. مصریان از طلای خوراکی برای تصفیه ذهنی، بدنی و معنوی نیز استفاده می‌کردند؛ البته مصریان باستان تنها کسانی نبودند از طلا برای خوراکی های طلایی و تزیین غذاهایشان استفاده می‌کردند. طلای خوراکی در کشورهای شرقی مانند ژاپن، چین و هند برای پزشکی و خوراکی نیز استفاده می‌شده‌است.

همچنین طلای خوراکی در میان پادشاهان کشورهای اروپایی در خاورمیانه نیز مشهور بوده‌ است و برای تزیین موادغذایی استفاده می‌شده‌ است. پزشکان نیز براین باور بوده‌اند که طلای خوراکی برای درمان آرتروز و درد اندام مفید است.

از سال ۱۹۸۰ استفاده از طلا در تهیه غذا مرسوم شده‌ است. برای اولین بار، ژاپنی‌ها از آن در قهوه، چای و شکلات استفاده می‌کردند و امروزه استفاده از خوراکی‌ های طلایی در رستوران‌های لاکچری و گران قیمت افزایش یافته‌است. بنابراین می‌توان از طلا به عنوان یه خوراکی باستانی یاد کرد که در سرتاسر دنیا و در طول تاریخ استفاده می‌شده‌است و امروزه مجوز استفاده از آن توسط اتحادیه اروپا و آمریکا صادر شده‌است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای چشیدن این غذاهای طلایی باید ماشین یا حتی خانه‌تان را بفروشید.

اگر دوست دارید با تاریخچه استفاده از طلا بیشتر بدانید این نوشته را بخوانید: تاریخچه طلا

لیست خوراکی طلایی

خوراکی های طلایی اغلب به سه شکل مختلف برگ شکل، پولک و پودر در کیک، دسر، سوپ، سوشی و نوشیدنی‌ها، برگرها، نان‌‌ها و شیرینیجات استفاده می‌شود. در ادامه لیست ۶ خوراکی طلایی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کوانترو: یکی از گران قیمت‌ترین خوراکی های طلایی در لندن است که در آن از طلای ۲۴ عیار استفاده می‌شود.
  • حشرات طلایی: شکلات‌های فرانسوی هستند که با استفاده از کاکائو و حشراتی مانند جیرجیرک و کرم با استفاده از روکش طلا پوشانده می‌شوند.
  • شکلات‌های طلایی: این نوع شکلات‌ها با روکش طلا در مراسم اسکار ۲۰۱۵ استفاده شده‌است.
  • پاپکورن طلایی: از مخلوط ذرت بو داده، شکلات، بادام زمینی و دانه‌های خوراکی طلا در تورنتو تولید می‌شود.
  • سوشی با طعم طلا: ماهی قزل آلای نروژی و جگر چرب از مواد اصلی آن است.  برای تزئین این خوراکی طلایی از الماس، مروارید و طلا استفاده می‌کنند
  • نان میلیونی: نان‌هایی در هتل وستین نیویورک، که برای تزئین این خوراکی های طلایی از تکه‌هایی از طلا استفاده می‌شود.

البته جالب است بدانید طلا در ساخت محصولات مراقبت از پوست هم استفاده می‌شود و برای سلامت و شادابی چهره مفید است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این نوشته را بخوانید: خواص طلا برای پوست

لیست خوراکی طلایی

چگونه طلای خوراکی تولید می شود؟

در سراسر جهان تولید کننده‌های متخصص در تولید طلای خوراکی وجود دارند؛ مثل کشورهای ایتالیا، انگلستان، آلمان، ژاپن. شاید برایتان سوال پیش بیاید که طلای خوراکی با طلای معمولی چه تفاوتی دارد؟ هیچ، طلای خوراکی از طلای معمولی تولید می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید تکه‌ای از طلایی که الان در دست دارید را بخورید. حواستان باشد که طلایتان باید خالص باشد و با فلزات دیگر ترکیب نشده‌باشد زیرا ممکن است در اثر ترکیب با دیگر فلزات سمی شود. مراحل تولید طلای خوراکی عبارت‌اند از:

  1. اولین مرحله برای تولید خوراکی های طلایی، تولید طلای خوراکی است. برای تولید طلای خوراکی ابتدا شمش‌های طلا را در دمای هزار و شصت درجه سلسیوس در بوته چینی داخل کوره ذوب می‌کنیم. در بعضی مواقع چند مروارید نقره و چند صفحه‌ی مس را با شمش‌های طلا نیز ترکیب می‌کنیم.
  2. بعد از اینکه شمش‌ها از کوره بیرون آمدند، آن‌ها را به دفعات چرخ می‌کنیم و هر بار شمش‌ها طولانی‌تر و نازک‌تر می‌شوند و این کار تقریبا به ۲-۳ ساعت زمان نیاز دارد. بعد از آن شمش‌ها به یک روبان نازک تبدیل می‌شوند که به شکل شگفت انگیزی نازک و یک‌دست هستند. بعد از اینکه محصول را چرخ کردیم، آن را به مربع‌های کوچک برش می‌دهیم. سپس نزدیک به ۶۰۰ مربع را درون یک کاغذ ضربه قرار می‌دهیم و با ماشین ضربه زن به مرکز آن به طور مساوی ضربه می‌زنیم. پس از این چرخه ضربه زنی با ماشین، برای هموارتر شدن طلاها با چکش و به صورت دستی به آن ضربه می‌زنیم.

اکنون اگر بخواهیم ورقه‌های خوراکی طلا ایجاد کنیم، آن‌ها را به مربع‌های یک اندازه تبدیل می‌کنیم و برای تبدیل آن‌ها به طلای خوراکی خرد، آن‌ها را آسیاب می‌کنیم. پس از آسیاب کردن، دو نوع طلا وجود دارد. طلای خرد و طلای گلبرگ که تفاوت آن‌ها در اندازه آن‌ها است.

تولید خوراکی های طلایی

جمع‌بندی

طبق تحقیقاتی که انجام شده است طلای خوراکی به صورت خنثی در بدن عمل می‌کند و از نظر بیولوژیکی بی اثر است. به همین دلیل در طول فرایند هضم جذب نمی‌شود و برای بدن سود و زیانی ندارد و بدن به آن نیاز حیاتی ندارد. البته می‌توان از آن به عنوان یک تجربه فراموش نشدنی یاد کرد. طلای خوراکی هیچ مزه‌ای ندارد و ضد حساسیت بودن آن باعث شده‌است که آن علاوه بر یک عنصر شیمیایی و زینتی، کاربرد خوراکی هم پیدا کند و بتوان با آن خوراکی های طلایی گوناگون ایجاد کرد.

در این نوشته شما را با انواع خوراکی‌های طلایی، نحوه درست کردن و تاریخچه آن‌ها آشنا کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما جالب بوده باشد.

سوالات متداول:

آیا خوراکی‌های طلایی برای بدن مضر هستند؟

طلای خالص با هیچ چیزی در دستگاه گوارش انسان واکنش نشان نمی‌دهد و بنابراین از نوع خوراکی‌های سمی نیست.

خوراکی‌های طلایی چه طعمی دارند؟

طلا یک عنصر بدون مزه است و بنابراین افزودن آن به خوراکی‌های مختلف هیچ تاثیری در مزه‌ی آنان ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا