ساعت کار انس جهانی طلا چگونه است؟

ساعت کار انس جهانی طلا
3.6/5 - (16 امتیاز)

ساعت کار انس جهانی طلا در بازار‌های مختلف به عوامل متنوعی نظیر مناطق زمانی، تعطیلات رسمی، و تقویم‌ کشورهای مختلف بستگی دارد. اطلاع از ساعات کاری معاملات انس جهانی به تریدرها کمک می‌کند تا معامله و تریدی حرفه‌ای‌تر داشته باشند و بتوانند با استفاده از نوسانات سود بسیاری کسب کنند.در این نوشته ضمن معرفی بازار انس جهانی به بررسی ساعات باز و بسته شدن بازار‌های مختلف می‌پردازیم.

روند باز و بسته شدن ساعت کار بازار جهانی طلا

بازار معاملات انس جهانی در به صورت ۲۴ ساعته در پنج روز هفته به جز روزهای شنبه و یک‌شنبه فعالیت دارند. بازار بین‌المللی ارز هر دوشنبه از شرقی‌ترین کشورهای جهان شروع به فعالیت می‌کنند و در غربی ترین نقطه، فعالیت آن‌ها پایان می‌یابد. ساعت کار انس جهانی از سیدنی استرالیا شروع می‌شود و در بازار نیویورک در آمریکا پایان می‌یابد.

این بازارهای معاملاتی ۲۴ ساعته و بدون وقفه و با دسترسی آسان در اختیار معامله‌گران قرار گرفته است. این بازارها معمولا به صورت هم‌زمان و موازی فعالیت نمی‌کنند؛ بلکه با بسته شدن یک بازار، بازار دیگر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نمودار ساعت کار انس جهانی طلا

این بازار ابتدا در شرقی‌ترین بازارها مانند سیدنی و توکیو آغاز می‌شود و پس از گذشت چند ساعت، باوجود باز بودن بازارهای مالی آسیا، بازارهای خاورمیانه شروع به کار می‌کنند و سپس بازارهای اروپای شرقی و دیگر مناطق اروپا شروع به فعالیت می‌کنند. به همین ترتیب پیش می‌روند تا به بازارهای آمریکا می‌رسند و سپس مجدد از آسیا شروع به فعالیت می‌کنند. توجه داشته باشید که ممکن است که این‌گونه ساعات این‌گونه بازارها براساس چرخش فصلی تابستان و زمستان تغییر کند.

ساعات کار انس جهانی به وقت تهران

در جدول زیر می‌توانید ساعت کار انس جهانی را به وقت تهران مشاهده کنید:

نام بازار جهانیساعت باز شدن بازارساعت بسته شدن بازار
بازار جهانی توکیو۳:۳۰۱۲:۳۰
بازار جهانی اروپا۱۰:۳۰۲۰:۳۰
بازار جهانی لندن۱۱:۳۰۲۰:۳۰
بازار جهانی نیویورک۱۶:۳۰۱:۳۰

مطالعه بیشتر: ساعت اعلام قیمت طلا در تهران

ساعت کار انس جهانی به وقت گرینویچ

گرینویچ یک استاندارد زمانی است که ساعت سایر مناطق جهان به روی آن تنظیم می‌شوند. اگر از این استاندارد استفاده می‌کنید بهتر است ساعت کار انس جهانی بر اساس گرینویچ را هم بدانید:

نام بازار جهانیساعت باز شدن بازارساعت بسته شدن بازار
بازار جهانی توکیو ۰:۰۰ ۹:۰۰
بازار جهانی اروپا۷:۰۰۱۷:۰۰
بازار جهانی لندن۸:۰۰۱۷:۰۰
بازار جهانی نیویورک ۱۳:۰۰۲۲:۰۰

اگر به دنبال نکات ترید طلا در فارکس هستید، این نوشته را از دست ندهید: راهنمای سرمایه گذاری طلا در فارکس

بهترین ساعت ترید برای ایرانی‌ها

همان‌طور که گفتیم این بازارها در ۲۴ ساعت شبانه روز در حال فعالیت هستند اما شما به عنوان یک معامله‌گر ایرانی باید بتوانید که ساعت و موقعیت خوب را شناسایی کنید و از معامله انجام شده سود خود را کسب کنید. طبق تحقیقات انجام شده توسط معامله‌گران، بهترین ساعات معامله در ایران ۱۱:۳۰ الی ۱۲:۲۳۰  و ۱۶:۳۰ الی ۲۰:۳۰ است.

علاوه‌بر ساعات، باید روزهایی که برای معامله بهترند را در نظر بگیریم. این گونه اطلاعات با حرفه‌ای تر شدن در این نوع بازارها به دست می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات از نوسانات بازار به نفع خود استفاده کنید و سود بسیاری را کسب کنید. همچنین افرادی که قصد معامله در این گونه بازارها را دارند، می‌توانند در ساعاتی که به ساعات مبدا آن‌ها نزدیک است، خرید و فروش کنند.

اگر به دنبال معامله طلا هستید این مقاله هم برای شما مفید است: ترید طلا و انواع ترید 

جمع‌بندی

در این نوشته به صورت مختصر به بررسی ساعت کار انس جهانی پرداختیم. تریدر‌ها می‌توانند با درک درستی از این ساعات، زمان‌بندی مناسب و پر سود را برای معاملات خود انتخاب کنند و از این طریق موفقیت بیشتری کسب کنند. اگر شما هم به خرید و فروش طلا علاقه‌مند هستید می‌توانید از خدمات سامانه معاملات طلا طلاین استفاده کنید که قیمت‌های آن بر اساس نرخ اتحادیه طلا اعلام می‌شود و بدون نیاز به پرداخت کارمزد می‌توانید از خرید و فروش طلای آبشده سود کسب کنید. برای شروع در سامانه طلاین ثبت‌نام کنید.

سوالات متداول:

بازار جهانی طلا در فارکس چه ساعتی باز می‌شود؟

در ساعت ۱:۳۰ صبح روز دوشنبه هر هفته، بازار طلا در فارکس باز می‌شود و به صورت ۲۴ ساعته تا جمعه هر هفته ادامه می‌یابد.

بازار جهانی طلا در فارکس چه ساعتی بسته می‌شود؟

ساعت بسته شدن بازار طلا در فارکس ۱:۳۰ جمعه هر هفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا