بهترین راه‌های سرمایه گذاری برای زنان چیست؟

سرمایه گذاری زنان
3.3/5 - (3 امتیاز)

یکی از راه‌های مهم برای رسیدن به اهداف مالی بزرگ، سرمایه گذاری است. اهمیت این مسئله در اقتصادی که میزان تورم در آن زیاد است، دو چندان می‌شود. امروزه راه‌های سرمایه گذاری بسیار توسعه یافته‌ است و حتی سرمایه گذاری با سرمایه کم هم، گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. همین مسئله سبب شده که سرمایه گذاری زنان بیش از گذشته امکان پذیر باشد.

علت اهمیت سرمایه گذاری برای زنان را باید به‌دست آوردن پشتوانه مالی و استقلال مالی دانست. در این مقاله تمام راه‌های مناسب برای سرمایه گذاری خانم‌ها و بهترین روش سرمایه گذاری زنان شاغل و خانه‌دار را شرح خواهیم داد، پس تا انتها همراه ما باشید.

راه‌های سرمایه گذاری زنان

بهترین سرمایه گذاری برای زن به چند عامل متفاوت نظیر میزان سرمایه، موقعیت شغلی، سن و علایق وی بستگی دارد. با این حال پنج راه مناسب برای سرمایه گذاری خانم‌ها را باید این موارد برشمرد:

  • سپرده‌های بانکی
  • بازار طلا و سکه
  • سرمایه گذاری در بورس خصوصاً صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک
  • بیمه
  • راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در ادامه هر یک از این راه‌های مناسب برای سرمایه گذاری زنان را شرح خواهیم داد.

سکه و طلا

محبوب‌ترین راه سرمایه گذاری زنان را باید بازار سکه و طلا دانست. این نوع سرمایه گذاری را باید یک سرمایه گذاری مناسب برای بلند مدت دانست. مهم‌ترین مزیت سرمایه گذاری در این بازار، از بین نرفتن ارزش سرمایه شما در شرایط تورمی اقتصاد است. علاوه بر این، جنبه‌ی استفاده‌ی زینتی طلا هم باعث شده که با خرید و سرمایه گذاری در این بازار بتوانید  با یک تیر، دو نشان را بزنید!

 با توجه به اینکه خرید طلا نیاز به سرمایه بیشتری در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه گذاری برای زنان دارد، این مورد بهترین روش سرمایه گذاری برای زنان شاغل به‌حساب می‌آید. زیرا علاوه بر توان خرید آن، نیاز به دغدغه بررسی و مدیریت دائم سرمایه خود را ندارند. با این حال، این روش به‌عنوان بهترین روش سرمایه گذاری زن، چه شاغل چه غیر شاغل شناخته شده است.

یکی از راه‌های سرمایه گذاری طلا، سرمایه گذاری بر روی طلای آب شده است که نسبت به خرید طلای فیزیکی، دغدغه کمتری دارد. با سرمایه گذاری بر روی طلای آب شده، دیگر دغدغه سرقت یا گم شدن طلای خود را ندارید؛ علاوه بر این، سرمایه زیادی هم برای خرید طلای آب شده نیاز نیست. در همین راستا، پیشنهاد ما به شما سایت طلاین است که خدمات سرمایه گذاری بر روی طلای آب شده را به شما ارائه می‌دهد. برای شروع به سامانه طلاین سر بزنید.

بازار سکه و طلا، محبوب‌ترین روش سرمایه گذاری زنان
بازار سکه و طلا، محبوب‌ترین روش سرمایه گذاری زنان

سپرده‌های بانکی

هر کدام از بانک‌های مختلف، انواع متفاوتی حساب دارند که سپرده‌های ثابت را باید یکی از راه‌های مناسب سرمایه گذاری برای زنان و عموم افراد جامعه دانست. نرخ سودی که در ازای سپرده‌های ثابت داده می‌شود در بانک‌های مختلف، متفاوت است. زمان این سپرده گذاری‌های ثابت بسته به هدف و انتخاب فرد، می‌تواند کوتاه یا بلند مدت انتخاب شود. بنابراین ابتدا بانک مورد اعتمادی که به نسبت سایر بانک‌ها سود مناسبی را به سود شما بدهد، را انتخاب کنید و سپرده ثابت باز کنید. اگر به اصل پول خود، خیلی زود نیازمند نمی‌شوید، بهتر است سپرده‌های بلند مدت را انتخاب کنید.

گرچه این روش به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری برای بانوان محسوب می‌شود، اما خالی از عیب نیست. تنها عیب این روش از سرمایه گذاری را باید کم شدن ارزش پول در طی زمان دانست. با این حال یک روش مطمئن و بدون ریسک است که به دانش خاصی هم برای این نوع سرمایه گذاری نیاز ندارید.

سپرده‌های بانکی،آسان‌ترین روش سرمایه گذاری
سپرده‌های بانکی،آسان‌ترین روش سرمایه گذاری برای زنان

بورس

یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری برای زنان، بورس است. بورس در کنار مزایایی که دارد و سود بالایی که با یک اقدام هوشمندانه می‌توانید کسب کنید، قابل قیاس با روش‌های دیگر نیست؛ اما بزرگترین عیب آن را باید خطرناک بودن این نوع سرمایه گذاری دانست. برای مثال می‌توانید این نوشته را بخوانید: معایب خرید سکه در بورس

 با این حال، علت پیشنهاد این مورد به این سبب است که با توجه به اینکه خانم‌های خانه‌دار فرصت مناسبی را برای یادگیری اصول و نحوه‌ی تحلیل بورس دارند، این روش می‌تواند روشی جذاب برای سرمایه گذاری زنان خانه‌دار به‌شمار آورد. البته اگر نگران خطرات این نوع سرمایه گذاری هستید، می‌توانید پول خود را به‌صورت غیر مستقیم وارد این عرصه کنید تا هر زمان که اطلاعات لازم برای این نوع سرمایه گذاری را کسب کردید، خودتان به‌صورت مستقیم وارد سرمایه گذاری در بورس شوید. یکی از موارد مناسب برای سرمایه گذاری به‌صورت غیر مستقیم در بورس، استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک است.

بورس، روشی پرسود اما پر ریسک برای سرمایه گذاری برای خانم‌ها
بورس، روشی پرسود اما پر ریسک برای سرمایه گذاری برای خانم‌ها

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک

در صندوق سرمایه گذاری، افراد به اندازه‌ی سرمایه خود، در آنجا سرمایه گذاری می‌کنند. این صندوق‌ها توسط افراد حرفه‌ای، مدیریت می‌شود. همین مزیت سبب می‌شود که دیگر شما دغدغه‌ی مدیریت سرمایه خود را نداشته باشید و در نتیجه آن را می‌توان یک روش مناسب سرمایه گذاری برای زنان خانه‌دار دانست. اما باید بدانید که به اندازه‌ی سرمایه خود، در سود و ضرر این صندوق‌ها سهیم خواهید بود. صندوق‌های سرمایه گذاری انواع متفاوتی دارند که افراد معمولاً به سراغ صندوق‌های سرمایه گذاری طلا می‌روند.

بیمه

راه بعدی که برای سرمایه گذاری زنان، گزینه‌ی مناسبی به‌شمار می‌رود، بیمه است. در سالهای اخیر شرکت‌های بیمه، مواردی را به لیست خود اضافه کرده‌اند که می‌توان آنها را نوعی سرمایه گذاری به‌شمار آورد.

در واقع شما با بیمه کردن خود، می‌توانید پس از گذشت زمان معینی، به‌صورت ماهانه از بیمه پولی را دریافت کنید. بیمه عمر هم یکی از دیگر از موارد مناسب برای سرمایه گذاری است که بعد از گذشت زمان معینی، مبلغی را دریافت می‌کنید که می‌توانید با آن سرمایه گذاری‌های بزرگتر و بهتری را انجام دهید. این راه به‌طور ویژه برای خانم‌های خانه‌داری که ماهانه مبلغ زیادی برایشان نمی‌ماند، مناسب است. زیرا سرمایه و واریزهای ماهانه یا هر چند ماهه‌ی شرکت بیمه زیاد نیست و مدیریت آن با سرمایه اندک راحت است.

کسب و کار اینترنتی

این مورد که در همین دهه اخیر بسیار بین بانوان فراگیر شده است هم یکی دیگر از راه‌های مناسب برای آغاز با سرمایه اندک و به‌دست آوردن سرمایه زیاد است. با توجه به اینکه امروزه مردم هم توجه و اقبال زیادی به خرید اینترنتی نشان می‌دهند، شروع این کار می‌تواند برای شما سرمایه خوبی را در طول زمان فراهم آورد. البته انجام این کار نیاز به خلاقیت دارد تا بتوانید نظر مردم را به سمت فروش خود جلب کنید؛ مورد بعدی اینکه این کار نیازمند فرصت زیادی هم هست؛ لذا به بانوان خانه‌دار بیشتر توصیه می‌شود.

کسب سرمایه مناسب در طول زمان با راه اندازی کسب و کار اینترنتی
کسب سرمایه مناسب در طول زمان با راه اندازی کسب و کار اینترنتی

جمع بندی

در این مقاله به بررسی بهترین روش‌های سرمایه گذاری برای زنان پرداختیم. بهترین روش برای سرمایه گذاری بسته به هدف و میزان سرمایه شما دارد؛ اگر می‌خواهید با سرمایه اندک آغاز کنید، بیمه بهترین گزینه است. اگر سرمایه گذاری بدون ریسک و بی‌خطری را می‌خواهید، سپرده‌های بانکی، اگر دنبال روشی پرسود هستید و اهل ریسک، بورس و در نهایت اگر روشی چالش برانگیز که در طول زمان برای شما سرمایه مناسبی را به ارمغان بیارود پیشنهاد ما به شما راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است.

با این حال در تمام ادوار، بهترین روش سرمایه گذاری برای زنان، بازار سکه و طلا است که یک روش سرمایه گذاری مقاوم در شرایط اقتصادی ناپایدار است؛ سرمایه گذاری بر روی طلای آب شده یکی از چند روش ممکن برای سرمایه گذاری در این بازار است که برای این روش می‌توانید به سایت طلاین مراجعه کنید.

سوالات متداول:

مناسب‌ترین راه‌های سرمایه گذاری برای زنان چیست؟

پنج راه مناسب برای سرمایه گذاری زنان را باید سپرده‌های بانکی، بازار طلا و سکه، سرمایه گذاری در بورس خصوصاً صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، بیمه و در نهایت راه اندازی کسب و کار اینترنتی برشمرد.

چرا سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه بهترین روش سرمایه گذاری برای زنان است؟

مهم‌ترین مزیت سرمایه گذاری در این بازار، از بین نرفتن ارزش سرمایه در شرایط تورمی اقتصاد است. علاوه بر این، جنبه‌ی استفاده‌ی زینتی از طلا هم باعث شده که با خرید و سرمایه گذاری در این بازار بتوانید با یک تیر، دو نشان را بزنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا