سرمایه گذاری طلای آب شده؛ روش‌ها و مزایای طلای آب شده برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری طلای آب شده
2.8/5 - (18 امتیاز)

 سرمایه گذاری طلای آب شده تا این اندازه محبوب است که نزدیک به ۸۰ درصد معاملات بازار طلا را به خود اختصاص داده است. اما چرا طلای آب شده برای سرمایه گذاری استفاده می‌شود؟ معاملات طلای آب شده در سال‌های گذشته فقط بین طلاسازان و زرگران رواج داشت و تنها در بازار تخصصی طلا از آن استفاده می‌‌شد؛ اما امروزه خرید طلای آب شده برای سرمایه گذاری میان افراد عادی نیز رواج پیدا کرده و به یکی از محبو‌ب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در زمان تورم تبدیل شده است.

در این نوشته از طلاین به طور کامل به بررسی روش سرمایه گذاری طلای آب شده می‌پردازیم و آن را به شما آموزش می‌دهیم.

طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده یکی از اشکال طلا است که از ذوب و قالب‌گیری مجدد طلاهای گوناگون مثل طلای دست دوم و طلاهای کهنه به وجود می‌آید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که عیار طلای آب شده ۱۸ است؛ اما عیار طلاهای آب شده معتبر از ۷۳۰ به بالا است. برای آشنایی بیشتر با طلای آبشده می‌توانید این نوشته را بخوانید: طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده چیست

آیا طلای آب شده برای سرمایه گذاری مناسب است؟

بله. طلای آب شده یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری است؛ چرا که:

  1. طلای آب‌شده نقدینگی بالایی دارد و به سادگی به پول تبدیل می‌شود؛
  2. ارزش طلای آب شده به مرور زمان بالا می‌رود و ریسک کم شدن ارزش برای این دارایی بسیار کم است؛
  3. طلای ‌آبشده در مقابل تورم مقاومت بالایی دارد و قیمت آن افزایش می‌یابد؛
  4. سرمایه گذاری در طلای آب شده بسیار آسان است؛
  5. طلای آب شده اجرت ساخت و مالیات ندارد؛
  6. بر خلاف طلای زینتی، در خرید و فروش طلای آب شده عیار آن ثابت است و از ارزش آن کاسته نمی‌شود.

در ادامه هر یک از این موارد را بیشتر توضیح می‌دهیم.

نقدینگی آسان در سرمایه گذاری طلای آب شده

یکی از مهم‌ترین چالش‌های هر نوع سرمایه گذاری این است که اگر نتوانیم سرمایه خود را سریع و راحت نقد کنیم چه؟ اما در سرمایه گذاری طلای آب شده آنلاین یا به‌صورت سنتی این مشکل پیش نمی‌آید؛ چراکه سرمایه گذاری در طلای آب شده، به دلیل عدم وابستگی به فعالیت‌های اقتصادی، مالی و بورس، ریسک کمتری نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها دارد. هم‌چنین از آن‌جایی که طلای آب شده به عنوان ماده اولیه ساخت جواهرآلات استفاده می‌شود، همواره طلا فروش‌ها از خرید آن استقبال می‌کنند و به راحتی می‌توانید آن را بفروشید.

ماندگاری بالای ارزش طلای آب شده در سرمایه گذاری

بررسی تاریخچه طلا نشان می‌دهد که این کالا همواره به عنوان یکی از گرانبها‌ترین دارایی‌ها ارزش خود را حفظ کرده و هیچ گاه شاهد سقوط قیمت طلا نبوده‌ایم. این ماندگاری همیشگی، ریسک سرمایه گذاری طلای آب شده را بسیار پایین می‌آورد؛ چراکه شما به عنوان یک سرمایه‌گذار دیگر نگران افت ناگهانی و شدید قیمت طلای آب شده نخواهید بود. در این صفحه می‌توانید نمودار قیمت انواع طلا را مشاهده کنید: قیمت لحظه ای طلا

سرمایه گذاری طلای آب شده در زمان تورم

تورم پدیده‌ای اقتصادی است که در طول زمان باعث کاهش ارزش پول می‌شود. به همین خاطر شما باید روش سرمایه گذاری را انتخاب کنید که در برابر تورم سد مقاومتی بسازد و ارزش دارایی شما را حفظ و حتی بیشتر کند. سرمایه گذاری طلای آب شده چینین خاصیتی دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این نوشته را بخوانید: بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم

آسان بودن سرمایه گذاری در طلای آب شده

بسیاری از افراد با شنیدن سرمایه گذاری طلا گمان می‌کنند این روش پیچیدگی‌های زیادی دارد. اما با رونق گرفتن سرمایه گذاری طلای آب شده آنلاین، این روش بسیار ساده‌تر و کارامد‌تر از خرید و فروش طلا از طریق طلا فروشی‌ها است و نیاز به هزینه و زحمت زیادی ندارد.

اجرت طلا آب شده

طلای آب شده بر خلاف انواع طلاهای ساخته شده و زینتی هیچ اجرتی ندارد. اجرت در واقع به معنای هزینه‌ای است که بابت دستمزد ساخت یک قطعه طلا به طلافروش پرداخته می‌شود و از آنجایی که طلای آب شده به صورت خام استفاده می‌شود، هیچ ساختی روی آن انجام نشده و بنابراین، هیچ اجرت ساختی هم ندارد.

برای مقایسه انواع روش‌های سرمایه گذاری طلا این نوشته را بخوانید: بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری طلا

مالیات طلای آب شده

مزیت دیگر طلای آب شده این است که مالیاتی ندارد. به همین خاطر زمانی که شما سرمایه گذاری در طلای آب شده انجام می‌دهید، نیازی به پرداخت هزینه‌ای مازاد تحت عنوان مالیات را ندارید. این در صورتی است که در روش‌ خرید طلای زینتی برای سرمایه گذاری شما باید ۹ درصد مالیات را بپردازید.

ثابت بودن عیار طلای آب شده

برای توضیح این مساله خوب است بدانید زمانی که می‌خواهید یک طلای زینتی را بفروشید، عیار آن ۷۴۵ محاسبه می‌شود؛ در حالی که شما در هنگام خرید آن قطعه طلا را با عیار ۷۵۰ و طبیعتاً قیمت بالاتری خریداری کرده‌ بودید. این مساله در طلای آب شده برای سرمایه گذاری وجود ندارد و چه در خرید و چه در فروش عیار طلا ثابت و برابر با عددی است که روی آن ثبت شده است.

مزایای سرمایه گذاری طلای آب شده

روش‌های کسب در آمد از طلای آب شده

برای سرمایه گذاری با طلای آب شده شما دو روش اصلی پیش رو دارید: یا طلا را به صورت فیزیکی از آبشده فروشی‌ها تهیه کنید یا به سرمایه گذاری آنلاین طلای آب شده انجام دهید. سپس می‌توانید طلای آبشده را مانند یک تریدر به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه خرید و فروش کنید یا صرفا آن را نگهداری نمایید تا با افزایش قیمت سود ببرید. در هر دو صورت کسب در آمد از طلای آب شده امکان پذیر است.

در ادامه هر یک از این روش‌ها را کمی دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

سرمایه گذاری طلای آب شده به صورت فیزیکی

در این روش شما باید به آبشده فروشی‌ها یا طلا فروشی‌هایی که طلای آبشده نیز می‌فروشند مراجعه کنید و بسته به مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید، طلای آب شده بخرید. در این روش بهتر است ابتدا مجوز‌های طلا فروشی را مشاهده کنید و از عیار و کیفیت طلایی که تهیه می‌کنید مطمئن شوید.

یکی از معایب این روش، سخت بودن نگه‌داری و جا‌به‌جایی طلای آب شده است. اگر با هزینه کم شروع آبشده بخرید، قطعه طلایی که تحویل می‌گیرید بسیار کوچک است و جا به جایی آن مشکل می‌شود. هم‌چنین اگر قطعه طلای آب شده بزرگ باشد، باید آن را در جایی امن مثل صندوق امانات یا گاو صندوق بگذارید و هزینه‌ای اضافه برای تامین امنیت طلا پرداخت کنید. هم‌چنین سرمایه گذاری طلای آب شده به صورت فیزیکی نیازمند صرف زمان و مراجعه حضوری و در کل راهی سخت است.

سرمایه گذاری آنلاین طلای آب شده

روش جایگزین سرمایه گذاری طلای آب شده به صورت فیزیکی، استفاده از سامانه‌های معاملاتی طلای آب شده است. در این سامانه‌ها قیمت طلا به روز است و می‌توانید پس از ثبت‌نام و احراز هویت به صورت آنلاین طلای خود را خریداری کنید. در این روش شما دیگر نگران تامین امنیت طلای خود نیستید و می‌توانید به راحتی با هزینه کم نیز طلا بخرید.

هم‌چنین در این سامانه‌ها امکان سرمایه گذاری طلای آب شده با خرید و فروش روزانه، ماهانه و سالانه نیز ممکن است. یعنی شما می‌توانید با افزایش قیمت طلا به سادگی و با یک کلیک طلای خود را بفروشید و در زمان‌های کاهش قیمتی خریداری کنید. البته اگر طلای خود را صرفا بخرید و پس انداز کنید هم به درآمد خواهید رسید.

یکی از بهترین سامانه‌های سرمایه گذاری طلای آب شده در ایران طلاین است که طلای آب شده را به همراه فاکتور معتبر، بدون مالیات و اجرت و با کارمزد کم در دسترس شما قرار می‌دهد.

نکات مهم در سرمایه گذاری طلای آب شده

  • در هنگام خرید طلاهای آب شده از مکان‌های معتبر با عیار و کیفیت مشخص، طلای خود را خریداری کنید.
  • قبل از سرمایه گذاری طلای آب شده آن را به افراد معتبر و حرفه‌ای در این زمینه نشان دهید تا از خالص بودن آن مطمئن شوید.
  •  هنگام خرید به کدهای حک شده (انگ) بر روی طلای آب شده توجه نمایید.
  • یادتان باشد که طلاهای آب شده در قالب‌های مخصوصی به نام ریژه ریخته می‌شوند که این ریژهها دارای مشخصات کارگاهی هستند که طلا در آن جا ذوب می شود؛ این مشخصات خود نشانی از معتبر بودن طلای آب شده است.
  • طلای آب شده، بدون فاکتور ، انگ و شناسنامه مشخص، معتبر شناخته نمی‌شود.
  • اگر به دنبال سامانه خرید طلای آب شده هستید، سامانه‌ای را انتخاب کنید که مجوز‌های لازم را دارد، کارمزد طلای آب شده در آن کم است و قیمت طلا را با نرخ اتحادیه به شما نشان می‌دهد.

بهتر است پیش از شروع سرمایه گذاری این مطلب را هم بخوانید: آموزش سرمایه گذاری در طلا

نکات مهم در سرمایه گذاری طلای آب شده
نکات مهم در سرمایه گذاری طلای آب شده

راهنمای خرید آنلاین طلا در طلاین

در دنیایی که همه‌چیز اینترنتی شده است، به‌راحتی می‌توان این کالای ارزشمند را خرید و پس‌انداز کرد. برای سود کردن با خرید و فروش طلا، تنها کافی است که مطابق مراحل زیر در سامانه طلاین ثبت‌نام کنید:

  1. روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید؛
  2. اطلاعات خواسته‌شده (نام و نام خانوادگی، تلفن همراه و رمز عبور)‌ را وارد کنید. حتماً اسم شناسنامه‌ای خود را ثبت کنید تا در قسمت احراز هویت، به مشکل برنخورید؛
  3. پس از مطالعه قوانین سامانه، دوباره روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید؛
  4. کد ۵رقمی ارسال‌شده به تلفن همراه خود را وارد کنید.

اگر برای ثبت‌نام با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید. پس از واردشدن به حساب کاربری خود و احراز هویت، می‌توانید به‌راحتی و با هر سرمایه‌ای که دارید، طلا بخرید و بفروشید.

طلاین: راهی برای سرمایه گذاری طلای آب شده آنلاین

در این نوشته به بررسی روش سرمایه گذاری طلای آب شده پرداختیم و مهم‌ترین مزایا و نکات آن را برای شما شرح دادیم. آیا تا به حال تجربه سرمایه گذاری طلای آب شده را داشته‌اید؟ تجربیات شما در این زمینه چیست؟

طلاین یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید و فروش طلای آب شده را برای شما مهیا کرده است. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز و با هر مقدار سرمایه اولیه، طلای آب شده بخرید و در زمانی که قیمت طلا بالا رفت آن را در همان سامانه بفروشید. قیمت طلا در این سامانه تحت نظر اتحادیه طلا است، مجوز‌های لازم را اخذ کرده و در زمان قیمت‌گذاری هیچ اجرت ساختی از شما دریافت نمی‌شود. هم‌چنین طلای آب شده در طلاین به همراه فاکتور رسمی به شما فروخته می‌شود. برای شروع کافی است در سایت طلاین ثبت نام کنید.

سوالات متداول:

برای سرمایه گذاری آنلاین طلای آب شده چه کار کنیم؟

با استفاده از سامانه طلاین شما می‌توانید طلای آب شده را مطابق با قیمت اتحادیه طلا خریداری کنید و در هر زمان از شبانه ‌روز بفروشید.

سود طلای آب شده چه قدر است؟

سود سرمایه گذاری طلای آب شده بسته به قیمت خرید و فروش طلا، بستری که در آن سرمایه گذاری می‌کنید و میزان طلای آبشده شما متفاوت است.

41 دیدگاه دربارهٔ «سرمایه گذاری طلای آب شده؛ روش‌ها و مزایای طلای آب شده برای سرمایه گذاری»

      1. سلام خسته نباشید خرید ما با چند درصد و فروش ما با چند درصد محاسبه میشه

        1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

          سلام و وقت به خیر.
          خرید و فروش طلای آب شده در سامانه طلاین با قیمت‌های اعلام شده انجام می‌شود و میزان سود یا کارمزد این سامانه به صورت درصدی نیست. کارمزد طلاین برای هر معامله (فارق از حجم طلا) ثابت و برابر با ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام وقت به خیر.
      بله شما می‌توانید در لحظه خرید و فروش انجام دهید و سود کنید.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام پاسخ این سوال بستگی به روشی دارد که از طریق آن طلای آب شده خریداری می‌کنید.
      برای مثال در هنگام خرید طلای آب شده در طلاین شما می‌توانید حداقل ۱۰ سوت طلا بخرید. هزینه این مقدار بسته به قیمت طلا کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. وقت به خیر.
      نوسان‌گیری در سایت طلاین توسط کاربر می‌تواند انجام شود. طلاین نوسان‌گیری برای کاربران انجام نمی‌دهد.

  1. سلام سود خرید رو چطور میشه استعلام کرد و ایا موقع فروش وجه سریع به حساب واریز میشه یا طول میکشه

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. قابلیتی تحت عنوان سود و زیان در پلتفرم طلاین وجود دارد که می‌توانید میزان سود خود را از طریق آن مشاهده کنید.
      قوانین واریز وجه مطابق چرخه‌های واریز بانکی است. برای اطلاعات بیشتر این‌جا را ببینید: مجوز‌های طلاین

  2. سلام و درود
    دوست عزیز من اینجا هر مقداری طلا بخرم مثلا طلای آب شده در حد 30-40 میلیون تومن
    اگر درخواست تحویل فیزیکی بدم میتونید با پست ارسال کنید یا حتما حضوری باید خودم بیام !؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر.
      تحویل فیزیکی در سامانه طلاین فقط به صورت حضوری امکان پذیر است. در حال حاضر تنها در ۵ استان تهران، اصفهان، کرمان، هرمزگان و یزد امکان دریافت فیزیکی طلا وجود دارد.

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر.
      امکان خرید و فروش طلا از طریق نوسان‌گیری در سامانه طلاین فعال است. برای شروع ثبت نام کنید.

  3. باسلام بعضی لز طلا فروشان جهت خرید و فروش شمش طلا آب شده 1درصد خرید و یک درصد فروش میگیرن آیا کارمزد درست است به عنوان مثال من 60 گرم طلا دارم و قیمت امروز گرمی 2980000 هست یک میلیون هفتصد هشتاد هزار تومان کارمزد دریافت میکند جهت خرید

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. دریافت کارمزد در فروش طلای آب شده رایج است اما میزان این کارمزد بستگی به فروشنده دارد. برای مثال در طلاین کارمزد خرید و فروش ثابت و به مقدار ۵ هزار تومان است.

  4. سلام
    اینجا فقط طلای ابشده خرید و فروش میشه ؟
    و هر گرمی که خواستیم میشه خرید

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام وقت به خیر.
      بله در سامانه طلاین شما فقط می‌توانید طلای آبشده خرید و فروش کنید. حداقل خرید در سایت ما ۱۰ سوت هست. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم قوانین و مقررات را مطالعه کنید.

  5. سلام
    میتونید توضیحی درباره این تفاوت حدودا ۳۰ هزار تومنی بین قیمت خرید طلا و قیمت فروش طلا ارائه کنید؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر. این تفاوت اسپرد قیمت نام دارد و در بازار طلا میزان متداولی است.

  6. اگه نتونم ۳۰گرم یک جا بخرم،میتونم باخرید آنلاین هر دفعه ۱گرم ۲گرم بخرم وقتی ۳۰ گرم شد درخواست تحویل فیزیکی بدم؟؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر. بله این امکان برای شما وجود دارد.

  7. سلام معمولا درصد رشد طلای اب شده در نیمه آخر سال چقدر هست افزایشی هست یا درصد جزءی؟

  8. سلام وقت بخیر ببخشید آیا ما آنلاین نه خریم و طلای آب شده را دستی بخریم خوبه به نظرتون واسه سود ؟

  9. سلام آیا من ک مثلا ۵تومن طلای آب شده درطلاین راخریدم بایدحتمابفروشم تاسود کنم ویاخریدوفروش کنم حتما یانه میدونم نگه دارم وکاری ب کارش نداشته باشم؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام وقت به خیر. نه الزامی به فروش نیست. به مرور زمان با رشد قیمت طلا شما سود خواهید کرد و در زمان مناسب می‌توانید آن را بفروشید.

      1. سلام وقت به خیر
        اگر توانایی خرید۳۰ گرم به صورت یک جا نداشته باشم
        میتونم آنلاین هر دفعه ۲یاچندگرم بخرم وقتی جمعا ۳۰ گرم شد درخواست تحویل فیزبکی بدم؟

  10. سلام
    خرید و فروش طلای اب شده شامل مالیات برای حساب فرد میشه ؟
    یعنی کسی که در اداره مالیات حسابی نداره بابت مالیات ایا بعد از خرید و فروش اون حسابی رو که میده برای وازیر وجه بعد فروش طلای براش حساب مالیاتی باز میشه ؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر.
      شرکت طلاین بابت بحث مالیاتی خود موظف که صورت‌های مالی شرکتی را ارسال نماید؛ اما در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه در حال حاضر برای طلا و طلای ابشده مالیاتی وضع نشده است.

      1. سلام وفت بخیر آیا با ۷ میلیون میشه طلای آبشده خرید و اگر بخرم مثلا خریدم ۷ میلیون ۳ سال دیگه قیمت چند در میاره ممنون

        1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

          سلام وقت به خیر. بله در سامانه طلاین حتی با حدود ۱۰۰۰ هزارتومان هم می‌توانید طلای آب شده بخرید. میزان سود این نوع سرمایه‌گذاری به نوسان قیمت طلای آب شده بستگی دارد.

  11. یکی نیست بمن یادبده ک چجوری باید توی سایت بخرمو بفروشم من بلدنیستم ادم دربه دریم یکی کمکم کنه یادبگیرم ازاین فلاکت دربیام ناموسا

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر
      در این صفحه آموزش‌های لازم برای شما آماده شده است: آموزش کار با سامانه طلاین
      در ضمن همکاران ما در بخش پشتیبانی همراه شما هستند تا استفاده از سامانه را برای شما آسان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا