آموزش معاملات طلای آنلاین؛ چگونه وارد بازار طلای انلاین شویم؟

آموزش بازار آنلاین طلا
3.2/5 - (5 امتیاز)

آموزش بازار طلای آنلاین یک ضرورت در دنیای مدرن امروز است. رفته رفته بسیاری از فعالیت‌های اساسی بشر، جنبه آنلاین و مجازی به خود گرفته است. بسترهای مختلفی برای معامله آنلاین طلا وجود دارد. این که چگونه وارد بازار طلای انلاین شویم، نیازمند یک شناخت خوب از بسترها، روش‌ها و شرایط بازارها است.

بهترین راه‌های معامله آنلاین طلا، خرید طلای آب‌شده، سرمایه‌گذاری در بورس و ترید طلا در فارکس هستند. آموزش طلای آنلاین عمدتاً در شناخت همین سه روش خلاصه می‌شود. اگر شما هم مشتاق سرمایه‌گذاری در بازار طلا هستید، این مطلب درباره آموزش معاملات طلای آنلاین را از دست ندهید. در ادامه سعی می‌کنیم با زبان ساده، مهم‌ترین نکات را از دل بازار طلا به شما منتقل کنیم.

راه اول: خرید آنلاین طلای آب شده

 اولین و ساده‌ترین روش سرمایه‌گذاری آنلاین طلا، خرید طلای آب‌شده است. آموزش بازار طلای آنلاین در این زمینه، بسیار ساده و سودآور است. بسترهای زیادی برای خرید طلای آب‌شده به صورت آنلاین وجود دارد که البته همه آن‌ها معتبر نیستند. بازارهای بزرگ مثل بورس یا فارکس، اعتبار بالایی دارند ولی سامانه‌هایی که طلای آب‌شده را به صورت آنلاین معامله می‌کنند، نیاز به بررسی و اعتبارسنجی دقیق دارند.

در این روش، فقط کافی است از طریق سامانه مدنظر و بر اساس میزان سرمایه‌تان، طلا خریداری کنید. این طلای آب شده، توسط سامانه برای شما سرمایه‌گذاری می‌شود و در سود یا زیان نوسان قیمت طلا شریک خواهید بود. در این روش، طلا به صورت یک سهام نیست که قیمتش تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد یا مرتب دچار نوسان شود. ما در طلاین با همین روش، به صورت کاملاً معتبر و رسمی، امکان خرید آنلاین طلای آب‌شده را برای شما فراهم کرده‌ایم.

آموزش بازار طلای آنلاین آبشده

مزایای خرید آنلاین طلای آب‌شده 

همانطور که گفتیم، خرید طلای آب شده به صورت آنلاین از سامانه‌هایی مثل طلاین، مزیت‌های فراوانی دارد که چند مورد را بررسی می‌کنیم:

  • امکان سرمایه‌گذاری با هر میزان از سرمایه: از مزایای سرمایه‌گذاری آنلاین طلا، امکان سرمایه‌گذاری حتی با مبالغ کم است.
  • خرید و فروش آسان: همه روش‌های آنلاین بازار طلا، مزیت معامله آسان را دارند ولی خرید طلای آب‌شده از بقیه روش‌ها ساده‌تر است و نیاز به دانش خاصی ندارد.
  • امنیت بالا: طلای آب‌شده به صورت فیزیکی هم قابلیت سرمایه‌گذاری دارد ولی نگهداری آن با خطراتی همراه خواهد بود. سرمایه شما در سامانه‌های آنلاین طلای آب شده مثل طلاین، در امنیت کامل نگهداری می‌شود.
  • عدم پرداخت اجرت: در خرید طلا به صورت سنتی و فیزیکی، هزینه اجرت و سود فروشنده به قیمت خام طلا اصافه می‌شود ولی در زمان فروش به شما پرداخت نمی‌شود. قیمت کلی طلا در زمان خرید آنلاین طلای آب شده، شامل اجرت و کارمزد زیاد نمی‌شود. این مورد آبشده را به بهترین طلا برای سرمایه گذاری تبدیل می‌کند.
  • نوسان کم: طلای آب شده، در میان بازارهای طلای آنلاین، کمترین نوسان را دارد. قیمت سرمایه شما در این روش، همان قیمت طلا است و چیز دیگری روی آن تأثیر ندارد.
  • ریسک پایین سرمایه‌گذاری: به دلیل امنیت بالا، نوسان در بازه‌های کوچک و رو به رشد بودن قیمت کلی طلا، خرید طلای آب شده آنلاین روشی با ریسک پایین و بازدهی بالا محسوب می‌شود.

برای شروع سرمایه‌گذاری در طلای آب شده در سامانه طلاین ثبت‌نام کنید.

معایب خرید آنلاین طلای آب‌شده

با وجود این که خرید طلای آب‌شده به صورت آنلاین روش بسیار خوبی محسوب می‌شود ولی معایبی هم دارد. بخشی از این معایب، با انتخاب درست سامانه سرمایه‌گذاری، قابل چشم‌پوشی هستند. از معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان کلاهبرداری: بررسی اعتبار و رسمیت سامانه‌ای که از طریق آن طلای آب شده خریده و سرمایه‌گذاری می‌کنید، نیاز به دقت بالا دارد. حتماً اعتبار این سامانه‌ها را به خوبی بررسی کنید.
  • عدم دسترسی به طلای فیزیکی: خرید طلا به صورت سنتی با وجود همه معایب، مزیت حضور فیزیکی و قابلیت استفاده را دارد. این طلای آب‌شده مثل هر روش دیگر سرمایه‌گذاری آنلاین طلا، در دسترس شما نیست. البته با خرید طلای آب شده از طلاین و برخی از سامانه‌های آنلاین دیگر، امکان دریافت فیزیکی طلا هم برای شما وجود خواهد داشت.

راه دوم: خرید طلا در بورس

بورس کالا شامل کالاهای مختلفی است که طلا هم به عنوان یک فلز گرانبها، در آن معامله می‌شود. عمده معاملات طلایی بورس، در قالب صندوق سرمایه‌گذاری طلا انجام می‌شود. این صندوق‌ها از اجزای مختلفی از جمله سپرده کالایی طلا، اوراق مبتنی بر طلا و اوراق با درآمد ثابت تشکیل شده‌اند. سود و زیان شما از مجموع نوسان این اجزا حاصل می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بورس، برخلاف خرید طلای آب‌شده، نیازمند آموزش بازار طلای آنلاین است. شناخت بازار بورس، نحوه سرمایه‌گذاری، روش خرید و فروش، تکنیک‌های کسب درآمد و سود، تحلیل بازار و مواردی از این قبیل، به دانش و تجربه نیاز دارند. بازدهی خوب طلا در بورس می‌تواند انگیزه کافی برای یادگیری و ورود به این بستر را به شما بدهد.

در این نوشته جزئیات بیشتری را بخوانید: چگونه در بورس طلا بخریم؟

ورود به بازار طلای آنلاین بورس

مزایای خرید طلا در بورس

قطعاً با توضیحاتی که دادیم، متوجه مزیت این روش از سرمایه‌گذاری شده‌اید. در ادامه این مزایا را بیشتر و دقیق‌تر بررسی می‌کنیم:

  • نوسان مناسب: نوسان قیمت طلا در بورس، متعادل و خوب است. تقسیم دارایی‌ها در صندوق‌های سرمایه‌گذاری باعث تعادل سود و زیان می‌شود.
  • تنوع حجم سرمایه: با هر میزان از سرمایه و با حداقل ۵۰۰ هزار تومان، می‌توانید از بورس سهام طلا بخرید. فقط بازارهای آنلاین طلا هستند که با این میزان از سرمایه، شما را سهام‌دار می‌کنند‌.
  • امنیت بالا: همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، خرید آنلاین طلا به صورت سهام در بورس هم امنیت کاملی دارد. با سرمایه‌گذاری در بورس، درباره مراقبت از دارایی‌ها و نگهداری طلا، دغدغه‌ای نخواهید داشت.
  • معامله آنلاین و پرسرعت: معامله واقعی طلا، در بورس اتفاق می‌افتد. خرید و فروش سریع به قصد نوسان‌گیری و کسب درآمد، با فعالیت در بورس طلا ممکن خواهد بود.

به علاوه طلایی که در بورس خریداری می‌کنید، اجرت ندارد و از این نظر در زمان فروش ضرر نمی‌کنید. البته کارگزاری‌ها برای معامله کارمزدهای متفاوتی دریافت می‌کنند که در کل نسبت به کارمزد طلافروش‌ها کمتر است.

معایب خرید طلا در بورس

با مزایای زیاد این بستر آنلاین برای معامله طلا آشنا شدید. شناخت معایب بورس طلا، به شما برای تصمیم‌گیری بهتر کمک خواهد کرد:

  • نیاز به تجربه و دانش: معامله در بازار بورس، فقط یک خرید و فروش ساده نیست. فعالیت در یک بازار تخصصی و حرفه‌ای، نیاز به دانش کافی و البته تجربه دارد. آموزش بازار طلای آنلاین در اینجا به یک ضرورت تبدیل می‌شود.
  • تنوع سهام: سهام کلی شما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا، از اجزا مختلفی تشکیل شده و فقط شامل طلای خالص نیست. این ویژگی باعث پیچیدگی تحلیل و پیش‌بینی قیمت سهام می‌شود‌.
  • تأثیرپذیری بالا: سهام‌ها در بورس، تحت تأثیر سیاست و اقتصاد هستند. گاهی اوقات برخلاف ثبات قیمت طلا، با التهاب‌های اقتصادی یا سیاسی، سهام‌ طلا دچار نوسان‌ زیادی می‌شود.
  • ریسک بالا: فعالیت در بازارهای آنلاین معامله طلا، نسبت به بازار معمولی و خرید طلای آب‌شده، ریسک بیشتری دارد. احتمال زیان و نوسان در اینجا بیشتر است ولی از طرف دیگر، انتظار رسیدن به سودهای بزرگتری خواهیم داشت‌.

روش سوم: ترید طلا در فارکس

مدرن‌ترین و حرفه‌ای‌ترین روش معامله طلا، سرمایه‌گذاری در فارکس است. فارکس بستر بسیار بزرگ جهانی برای انواع سهام و کالا است. طلا با نماد XAU در فارکس معامله می‌شود. اتصال به بازارهای جهانی، جذابیت زیادی دارد و البته، نیازمند شناخت کافی هم هست. در مقالات مختلف طلاین، درباره معامله طلا در فارکس بحث کرده‌ایم. 

نحوه سرمایه گذاری طلا در فارکس از طریق بروکرها است و سهام طلا را به نسبت سرمایه‌تان خریداری و سپس معامله می‌کنید. تنوع بروکرها، نمادها و پلتفرم‌ها، باعث گستردگی این بستر سرمایه‌گذاری شده است. آموزش طلای آنلاین یک ضرورت مهم برای ورود به فارکس است؛ زیرا نوسان‌های بازار جهانی، بسیار حساب‌شده و تحلیل‌پذیر هستند.

آموزش بازار طلای آنلاین فارکس

مزایای ترید طلا در فارکس 

فارکس، یک بازار سهام جهانی است و مزایای معامله در آن، تا حد زیادی مشابه بورس داخلی است‌. از مزایای مشابه میگذریم و مزایای منحصر به فرد این بستر را بررسی می‌کنیم:

  • امنیت سرمایه
  • حذف اجرت و سود فروشنده 
  • سرعت بالای معاملات
  • تحلیل‌پذیری خوب سهام: بازار جهانی فارکس، بازار حساب‌شده و معقولی است. با یک تحلیل درست، می‌توانید به خوبی بر بازار و نوسان‌های آن مسلط باشید.
  • گستردگی: فعالیت در یک فضای بین‌المللی گسترده، برای هر سرمایه‌گذاری جذاب است. فارکس به صورت آنلاین و فقط از طریق یک تلفن همراه، شما را به دنیای بزرگ معاملات طلا متصل می‌کند.

معایب ترید طلا در فارکس

بستر فارکس هم بدون عیب نیست و ایراداتی دارد که قبل از ورود به آن، باید در نظر داشته باشید:

  • پیچیدگی: فارکس، بستری بزرگ و پیچیده است. موفقیت در این بستر، نیازمند یه ذهن معامله‌گر قوی و آشنا با این پلتفرم است. برای خرید سهام طلا در فارکس، آموزش بازار طلای آنلاین برای هر سرمایه‌گذاری ضروری است.
  • محدودیت برای ایرانی‌ها: با وجود تحریم‌ها و فیلترینگ، دسترسی به فارکس با محدودیت‌هایی روبرو است. شناخت این محدودیت‌ها و راه حل هر کدام، اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر بهتر است با بهترین بروکر طلا در ایران آشنا باشید.
  • نیاز به سرمایه بیشتر: با توجه به این که قیمت سهام در فارکس بر اساس دلار یا یورو است، برای شروع ترید به حداقل سرمایه بیشتری نیاز دارید.

مروری بر آموزش بازار طلای آنلاین

بسترهای سرمایه‌گذاری دنیای جدید، به سمت آنلاین و پویا شدن می‌روند. بازار طلای آنلاین، روشی نو و جذاب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. خرید طلای آب‌شده از سامانه‌های آنلاین، سرمایه‌گذاری در بورس طلا و ترید طلا در بازار جهانی فارکس، بهترین روش‌ها برای معامله آنلاین طلا هستند. در این مطلب سعی کردیم هر سه روش را در کنار هم از نظر مزایا و معایب بررسی کنیم. 

سؤالات متداول:

در کدام بازار آنلاین طلا سود بهتری به دست می‌آید؟

سود شما، وابسته به تحلیل درست و تشخیص زمان مناسب برای خرید یا فروش است‌. روش‌هایی که ریسک و نوسان بیشتری دارند، می‌توانند سودهای بزرگتری را نصیب شما کنند.

کدام بازار آنلاین طلا برای شروع بهتر است؟

بهترین انتخاب برای مبتدی‌ها، بسترهایی با نوسان محدود و ریسک پایین هستند تا کم‌کم با بازار آشنا شوید. خرید طلای آب‌شده آنلاین و صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در بورس، انتخاب‌های بهتری برای شروع هستند‌.

11 دیدگاه دربارهٔ «آموزش معاملات طلای آنلاین؛ چگونه وارد بازار طلای انلاین شویم؟»

  1. محمد جعفر شریف زاده نجفی

    با سلام
    آموزش استفاده از امکان تکنیکال در سایت چگونه این تکنیکال را برای روز امروز استفاده کنم
    حد بالا و پائین را چگونه مشخص کتم

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و روز به خیر. اگر شما حد سود و ضرر است، این امکان در ابزار تحلیل تکنیکال سامانه ما فعال نیست.

  2. محمد جعفر شریف زاده نجفی

    با سلام
    آموزش استفاده از امکانات سایت را از کجا بگیرم

  3. حسین احمدی

    سلام چرا شما بخش آموزش معامله طلا را در سایت یا اپلیکیشن تان ندارید ؟ امروزه بسیاری از آپ ها آموزش مربوطه را می‌گذارند تا جذب بیشتری داشته باشند . مثل آلپری و متا تریدر و مفید . بخش طلا هم می‌تواند بسیار جذاب باشد ، که هست .

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام و وقت به خیر. آموزش‌های مربوط به خرید و فروش طلا در وبلاگ طلاین وجود دارند. آموزش‌های تکمیلی را هم به مرور اضافه می‌کنیم.

  4. یوسف صفاری منش

    سلام وقتتون بخیر … ببخشید بهتره کلیپ آموزش های نحوه معامله در بازار طلای آنلاین روکجا تهیه کنیم ؟؟

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. وقت به خیر.
      شما با ثبت نام در سامانه طلاین می‌توانید طلای آب شده آنلاین خریداری کنید و با نگهداری یا فروش آن در زمان مناسب سود ببرید.

  5. ابوالفضل فراهانی

    سلام خسته نباشین
    ببخشید چجوری میتونم بفهمم چه زمانی بخرم چه زمانی بفروشم

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام وقت به خیر. دقت به روند صعودی و نزولی شدن قیمت طلا می‌تواند به شما کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا