خرید شمش طلا از بانک چگونه است؟

خرید شمش طلا از بانک
2.6/5 - (17 امتیاز)

چه‌قدر با نحوه خرید شمش طلا از بانک آشنایی دارید؟ شمش طلا جزو اشیا گران‌بها است که اغلب مردم جهان به آن علاقه‌مند هستند. شمش طلا پشتوانه‌ای مطمئن است. به‌طوری‌که بسیاری از کشورها با استفاده از آن بدهی‌های سنگین خود را پرداخته‌اند. شمش به دلیل اینکه در صد خلوص طلای بالایی دارد بهترین سرمایه در سطح جهان به‌حساب می‌آید.

شمش‌ها در اندازه‌های متفاوت وجود دارند و برای کارهایی از جمله ساخت جواهرات، سکه و سرمایه‌گذاری و غیره کاربرد دارند. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بر روی شمش طلا با استقبال مواجه شده است. اگر بخواهید بر روی شمش سرمایه‌گذاری کنید برای خرید به کجا می‌روید؟ آیا می‌دانید برای خرید شمش طلا از بانک چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

در این مطلب تمام تلاشمان این است که اطلاعات شما را در مورد شمش طلا بانکی و نحوه خرید آن کامل کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

شمش طلا چیست؟

قبل از اینکه در مورد شمش بانکی بدانیم ابتدا لازم است با خود شمش طلا آشنا شویم. شمش‌های طلا که به آنها Gold bar  و Gold ingot می‌گویند از طلای تصفیه شده ساخته می‌شوند. حداقل عیار آنها 995 و حداکثر 999/99 است. برای آشنایی بیشتر با شمش‌ها این نوشته را از دست ندهید: شمش طلا چیست؟

عیار شمش عامل مهمی است که در خرید شمش طلا از بانک باید به آن توجه کنید. زیرا هر چه عیار بالاتری انتخاب کنید ارزش بیشتری هم خواهد داشت و در قیمت هم تأثیرگذار است. البته قیمت را باید به دلیل متغیر بودن در طول روز بررسی نمایید. در ایران شرکت‌های مورداعتماد بانک مرکزی و اتحادیه طلا شمش‌هایی با درجه خلوص 995 می‌سازند. خرید شمش بانک مرکزی از این شرکت‌ها انجام می‌پذیرد.

خرید شمش از بانک‌

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور تسهیل خرید شمش طلا برای مردم تصمیم گرفت برخی از شعبه‌های بانک‌ها مثل: بانک ملت، بانک ملی و کارگشایی اقدام به فروش شمش کنند.

به این نکته هم اشاره کنیم که خرید شمش از طریق بانک‌های خصوصی امکان‌پذیر نبوده و نحوه خرید شمش طلا از بانک مرکزی به این صورت است که باید به صرافی‌های با مجوز بانک مرکزی مراجعه فرمایید. اکنون خرید شمش طلا از بانک را در بانک‌های ملی، کارگشایی و ملت  بیان می‌کنیم.

خرید شمش از بانک ملی

بانک ملی ایران با فراهم‌شدن خرید شمش طلا از راه بورس امکاناتی را به‌منظور ثبت حساب وکالتی برای خرید افراد از سامانه معاملاتی بورس کالا در این بانک  فراهم کرده است. ازاین‌رو افراد می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های بانک ملی در سراسر کشور ضمن دریافت مشاوره حساب شخصی خود را به‌حساب وکالتی تبدیل کنند یا حساب جدیدی برای خود باز کنند. تا بتوانند از سامانه معاملاتی بورس کالا استفاده نمایند. علاوه بر این موارد داشتن کد بورسی و ثبت‌نام در سامانه سجام هم باید انجام شود. بدین‌طریق می‌توانید برای خرید شمش طلا از بانک ملی اقدام نمایید.

خرید شمش از بانک ملی
خرید شمش از بانک ملی

خرید شمش از بانک کارگشایی

بانک کارگشایی زیر نظر بانک ملی ایران است. بانک کارگشایی در مراکز استان شعبه دارد. پیشنهاد صنف طلا  این بوده است که مردم بتوانند خرید شمش طلا از بانک کارگشایی انجام دهند. زیرا درگذشته طلا به‌صورت سکه به چرخه بانک مرکزی می‌رسید؛ اما اکنون بانک مرکزی حضور شمش طلا به این چرخه را لازم دانسته است.

خرید شمش طلا از بانک به‌صورت حراج حضوری انجام می‌شود. تا مردم از راه مزایده اقدام به خرید شمش طلا کنند. آنها معتقدند با این روش ورود شمش طلا به‌صورت قاچاق کاهش می‌یابد.

خرید شمش از بانک کارگشایی
خرید شمش از بانک کارگشایی

خرید شمش از بانک ملت

 امکان خرید شمش طلا از بانک ملت از طریق گواهی سپرده صورت می‌پذیرد. این جدیدترین راه‌حلی است سازمان بورس در سال‌های اخیر ارائه کرده است. کسانی که می‌خواهند از این راه برای خرید شمش طلا از بانک اقدام کنند مراحل زیر را  باید برای گواهی سپرده شمش طلا از بانک ملت طی کنند.

  •  گام اول داشتن کد بورسی و ثبت‌نام در سامانه سجام است.
  •  گام دوم دریافت کد معاملاتی بازار مالی از سامانه کارگذاری‌ها
  • گام سوم واریز مبلغ موردنظر برای خرید شمش طلا به‌حساب کارگذاری‌ها و بعد از آن اقدام به خرید و ثبت تعداد مشخصی سپرده شمش طلا (حداقل 1 واحد معادل 1/0 گرم) کنید.
  • گام چهارم پرداخت هزینه خزانه‌داری و تحویل شمش طلا از خزانه. فرد متقاضی حتماً باید یازده هزار گواهی سپرده برای تحویل شمش طلا از بانک داشته باشد.
رید شمش از بانک ملت
خرید شمش از بانک ملت

 سخن پایانی

ما سعی کردیم تمام نکاتی که در مورد خرید شمش طلا از بانک لازم است در اختیار شما بگذاریم. سامانه آنلاین طلاین هم به شما اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه می‌دهد. از جمله خدمات طلاین خریدوفروش انواع طلا مانند شمش طلا و طلای آب شده اشاره کرد.

سؤال متداول

خرید شمش از بانک کارگشایی انجام می‌شود؟

 از طریق حراج حضوری در بانک می‌توانید خرید شمش از بانک کارگشایی را انجام دهید.

افراد چه تعداد گواهی سپرده شمش داشته باشند تا بتوانند شمش طلا بخرند؟

برای خرید شمش طلا به صورت فیزیکی تعداد گواهی سپرده شمش شما باید باید به یازده هزار گواهی سپرده برسد.

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید شمش طلا از بانک چگونه است؟»

  1. 11000 گواهی سپرده دقیقا از لحاظ وزنی و تحویل فیزیکی شمش چقدر است کمتر از این مقدار 11000 امکان ندارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا