کدام بانک ها سکه می فروشند؟

کدام بانک ها سکه می فروشند؟
3.1/5 - (18 امتیاز)

بازار طلا و سکه، یکی از بازار‌های پرطرف‌دار برای مردم است. مردم برای حفظ ارزش دارایی خود به سراغ بازار طلا می‌روند که این امر تازه‌ای نیست. بنابراین شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که کدام بانک ها سکه می فروشند؟

بر اساس اطلاعیه مرکز مبادله ایران در خصوص این موضوع که کدام بانک ها سکه می فروشند، سکه‌های ربع، نیم و تمام بهارآزادی توسط بانک مرکزی عرضه می‌شود. امکان تهیه و خرید آن تنها توسط کارگزاران عضو مرکز مبادله طلا و ارز انجام و امکان‌پذیر است.

خریدوفروش سکه در مرکز مبادله مخصوص صرافی‌ها و کارگزاری‌ها است و عموم مردم این امکان را پیش رو ندارند. همچنین نحوه خرید سکه از بانک ملی دارای شرایطی خاص است. بانک مرکزی متولی بازار پولی، ارزی و مسکوکات است و وظیفه اداره آن به عهده بانک مرکزی است.

بانک مرکزی در این راستا، نقش بازارگردانی را دارد و باید در نقش بازارگردان در بازار ارز و طلا حضور داشته باشد. هدف جلوگیری از التهاب در بازار است. در ادامه همراه ما باشید تا به‌طور کامل به این سوال پاسخ دهیم که کدام بانک ها سکه می فروشند؟

نحوه خرید سکه از بانک ملی

نحوه خرید سکه ربع بهارآزادی برای افرادی که بالای 18 سال سن دارند، از طریق ارائه کارت ملی به کارگزاری‌های این مرکز، باتوجه‌به قیمت اعلام شده در تارنمای مرکز مبادله، انجام می‌گردد.

خریداری سکه نیز شرایط بخصوص خود را دارد. برای تهیه ربع‌سکه در سال، تنها یکبار می‌توان اقدام نمود که سقف آن 5 قطعه است. اگر فردی پیش‌ازاین، از بورس کالا ربع‌سکه خریده باشد، دیگر امکان خرید را ندارد.

بر اساس گفته معاون بازار مرکز مبادله ارز و طلا، روش عرضه سکه در بازار ارز و طلا، به‌صورت حراج انجام می‌گردد. در این زمینه، صراف‌های عضو بازار می‌توانند قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا کشف قیمت انجام شود و سپس توزیع سکه بین متقاضیان و مردم از سوی صرافان انجام می‌شود.

اگر شما هم از این دسته متقاضایان هستید این نوشته را از دست ندهید: کدام سکه برای سرمایه گذاری بهتر است؟

چگونه از بانک ملی سکه بخریم
چگونه از بانک ملی سکه بخریم

لیست بانک‌های عرضه‌کننده سکه

به‌منظور رفاه هم‌وطنان و شهروندان، روابط‌عمومی بانک مرکزی برای دسترسی به شعب توزیع‌کننده سکه‌های ربع، نیم و تمام‌بهای آزادی، اسامی شعب منتخب بانک ملی ایران واقع در شهرستان‌های تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرمانشاه، اهواز و ساری را اعلام نمود.

در ادامه ما به‌منظور پاسخ به این سؤال که کدام بانک ها سکه می فروشند، اسامی برخی از شعبه‌های واقع در این شهرستان‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  1. شعبه مرکزی تهران با کد 060 واقع در خیابان فردوسی جنوبی. شماره‌تلفن 66733964
  2. شعبه کرج با کد 2621 واقع در خیابان شهید بهشتی، نرسیده به میدان امام خمینی (ره). شماره‌تلفن 2248585-0261
  3. شعبه اصفهان با کد 3001 واقع در خیابان سپاه. شماره‌تلفن 2226139-031 
  4. شعبه شیراز با کد 7201 واقع در میدان شهرداری، روبروی ارگ کریم خانه زند. شماره‌تلفن 0711-2229977
  5. شعبه مشهد با کد 8501 واقع در خیابان امام خمینی (ره). شماره‌تلفن 2253022-0511
  6. شعبه تبریز با کد 4501 واقع در میدان شهدا، جنب استانداری. شماره‌تلفن 5237192-0411
  7. شعبه کرمانشاه با کد 5701 واقع در خیابان مدرس، روبروی مسجد جامع. شماره‌تلفن 7227917-0831
  8. شعبه اهواز با کد 6501 واقع در خیابان آزادگان. شماره‌تلفن 2219866-0611
  9. شعبه ساری با کد 9601 واقع در میدان شهرداری. شماره‌تلفن 2222040-0151

 باتوجه‌به نحوه خرید سکه از بانک ملی، می‌توان گفت شرایط برای شعبه‌ها نیز یکسان است و با ارائه کارت ملی و تا سقف 5 قطعه در یک سال می‌توان خریداری کرد.

لیست بانک‌های عرضه‌کننده سکه
لیست بانک‌های عرضه‌کننده سکه

کلام آخر

تهیه هرگونه ارز، طلا و سکه دارای شرایط خاص خود هست. ما در این مطلب سعی نمودیم، اطلاعاتی در زمینه نحوه خرید سکه از بانک ملی، در اختیار شما قرار دهیم. همچنین با ارائه لیستی از بانک‌هایی که در حال حاضر به مردم سکه عرضه می‌کنند، به سؤال پر تکرار کدام بانک ها سکه می فروشند، پاسخ دهیم.

سؤالات متداول:

سکه دولتی از کجا بخریم؟

با مراجعه با شعب بانک‌های منتخب بانک مرکزی یا صرافی‌های دارای مجوز، می‌توانید سکه دولتی برای خود تهیه کنید. این عرضه و خرید سکه نیازمند ارائه کارت ملی است و سقفی محدود در سال دارد. ‌

تا چه تعداد سکه می‌توانیم از بانک بخریم؟

هر فرد بالای ۱۸ سال تا ۵ عدد سکه می‌تواند در سال از بانک‌ها تهیه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا