نحوه خرید طلای جهانی (انس طلا)

سرمایه گذاری طلای جهانی
3.5/5 - (4 امتیاز)

چگونه طلای جهانی بخریم؟ از جمله راه‌های سرمایه‌ گذاری در طلای جهانی خرید رمز ارزهای مبتنی بر طلا، ورود به معاملات آتی طلای جهانی، سرمایه‌گذاری روی صندوق‌های مبتنی بر طلا و همچنین بازار جهانی فارکس است.در این نوشته از طلاین به طور دقیق نحوه خرید و فروش طلا در بازار جهانی را بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری اونس طلا

طلا به‌عنوان پوششی مناسب و پناهگاهی امن، سال‌های درازی است که مورد توجه مردم تمام جهان بوده و هنوز هم این‌چنین است. در ایران نیز افراد زیادی اقدام به خرید طلا و ذخیره‌سازی آن می‌کنند تا هم از نوسانات بازار در امان باشند و هم سرمایه خود را افزایش دهند.

در بازار جهانی از اونس طلا استفاده می‌شود که از طلایی با خلوص ۹۹/۹۹٪ ساخته می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این نوشته را بخوانید: انس جهانی طلا چیست؟

روش‌ های خرید و فروش اونس طلا جهانی

قیمت امروزی طلا تابعی از قیمت ارز و انس جهانی طلا است. در نتیجه می‌توان مدعی شد که هر شکلی از خرید و سرمایه‌گذاری در طلا، سرمایه گذاری در طلای جهانی است. اما زمانی که از سرمایه گذاری طلای جهانی به صورت خاص صحبت می‌کنیم، مقصود بازارهایی بین‌المللی هستند که دارایی ما در آنها معامله می‌شوند و قدرت تبادل دارد. روش های خرید اونس طلا جهانی عبارت‌اند از:

  1. خرید و فروش رمز‌ ارز‌‌های مبتنی بر طلا
  2. سرمایه گذاری در فارکس 
  3. سرمایه گذاری طلا در بورس جهانی شامل:
    1. صندوق سرمایه گذاری طلای جهانی
    2. معامله طلا در بازار‌های معاملات آتی
    3. خرید سهام شرکت‌های معدنی طلا
    4. خرید و فروش اوراق قرضه جهانی

در ادامه هر یک از این روش‌ها را به صورت دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد. البته دقت داشته باشید در هنگام ورود به هر یک از این روش‌های معامله اونس جهانی باید قیمت‌ها را بررسی کنید: قیمت لحظه‌ای اونس طلا

خرید و فروش رمز‌ ارز‌‌های مبتنی بر طلا

در سال‌های اخیر و با ورود رمز ارزها، بسیاری از مردم جذب این پدیده شده‌اند. در میان انواع و اقسام این رمز ارزها، رمز ارزهایی با پشتوانه طلا نیز ظهور کرده است. این رمز ارزها که به استیبل کوین‌های طلا مشهور هستند و به یکی از راه‌های سرمایه گذاری در طلای جهانی تبدیل شده‌اند. بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

از مزایای سرمایه‌گذاری رمز ارزهای طلا می‌توان به نقدشوندگی سریع، امکان تبادل آن با دیگر رمز ارزها و عدم نیاز به نگهداری فیزیکی اشاره کرد. از معایب این سرمایه‌گذاری می‌توان به پیچیدگی دنیای رمز ارزها و نوسانات آن و همچنین نیاز به پسوردهای متعدد برای حفظ دارایی اشاره کرد.

رمزارزهای مبتنی بر طلا

معامله طلای جهانی در فارکس

یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در بازار جهانی طلا، ورود به فارکس است. در واقع طلا در بازار فارکس نوعی ارز است که با کد بین المللی XAU شناخته می‌شود. فارکس یکی از محبوب‌ترین راه‌های سرمایه گذاری طلای جهانی است. در این روش، افراد می‌توانند با استفاده از تحلیل بازار طلای جهانی، از تغییرات قیمت طلا، چه با شیب منفی و چه با شیب مثبت سود ببرند. درنتیجه یکی از روش‌های محبوب و مناسب برای خرید و فروش طلا، معامله و سرمایه گذاری طلا در فارکس است.

پیشنهاد می‌کنیم بیشتر بخوانید: روش سرمایه گذاری طلا در فارکس

 معاملات طلا در فارکس، در محیطی بسیار ساده انجام می‌شود. یکی از مزایای این معاملات مشخص بودن قیمت‌ها است. در این بازار قیمت‌ها مشخص‌اند و چانه‌زنی برای کاهش یا افزایش قیمت وجود ندارد. در این شرایط، بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند برای سرمایه گذاری طلای جهانی از بازاری اینچنینی استفاده کنند.

سرمایه گذاری طلا در بورس جهانی

سرمایه‌گذاری در طلا از طریق بورس جهانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان‌پذیر است. در ادامه، نحوه سرمایه‌گذاری در طلا در بورس جهانی را توضیح می‌دهیم:

صندوق سرمایه گذاری طلای جهانی

دیگر روش سرمایه ‌گذاری در طلای جهانی استفاده از صندوق‌های ETF طلا است که در بورس کشورهای خارجی ارائه می‌شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا که در سطح بازارهای مالی جهان با نام Gold Funds شناخته می‌شوند، یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله در بورس کالا به‌شمار می‌آیند. در واقع، مخفف ETF نیز به همین قابل معامله بودن در بورس اشاره دارد.

شاید برای شما مفید باشد: صندوق سرمایه گذاری طلا در ایران

صندوق‌های طلا ابزار نسبتا جدیدی هستند که امکان سرمایه‌گذاری غیرفیزیکی طلا را به سرمایه‌گذار می‌دهند. از مزایای سرمایه‌گذاری روی این صندوق‌ها این است که سرمایه‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم و از طریق یک سبدگردان حرفه‌ای انجام می‌شود تا حتی‌المقدور، ارزش دارایی‌ها از نوسانات ناگهانی سرمایه‌گذاری در امان باشد. این مزیت زمانی پررنگ‌تر خواهد شد که بدانیم در مقابل، سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس نیاز به دانش و درک پیچیدگی‌های زیادی برای سرمایه‌گذار خواهد داشت. مزایای سرمایه‌گذاری در طلا از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به طور خلاصه عبارت‌اند از:

  • کسر کارمزد کم
  • ریسک کم
  • نقدشوندگی بالا
  • امکان معامله سریع در بورس
  • نگهداری آسان
صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلای جهانی

معامله طلای جهانی در بازار‌های معاملات آتی

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌ گذاری طلای جهانی، ورود به معاملات آتی یا فیوچر است. معاملات آنلاین طلای جهانی از طریق بازار معاملات آتی، نیاز به خرید حداقل یک مقدار خاص طلا بر اساس قراردادهای آتی موجود دارد. برای مثال هر قرارداد آتی طلا می‌تواند ۱۰۰ اونس طلا را شامل شود. در این حالت ارزش کل هر قرارداد آتی برابر با ۱۰۰ اونس ضرب در قیمت طلا در هر اونس خواهد بود. 

قراردادهای آتی به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا از اهرم مالی استفاده کنند. لذا سرمایه‌گذار فقط بخش کوچکی از پول مورد نیاز برای خرید طلا را پرداخت می‌کند. اگر می‌خواهید درباره اهرم بیشتر بخوانید: اهرم مالی چیست

از مزایای سرمایه گذاری طلای جهانی با قراردادهای آتی می‌توان به قیمت‌گذاری مرتب و متعادل بازار، استفاده از اهرم معاملاتی در صورت کسب سودآوری بدون خروج ارز از بازار و رفع مشکلات و نگرانی‌های خرید فیزیکی طلا اشاره کرد.

خرید سهام شرکت‌های معدنی طلا

سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام شرکت‌هایی که در استخراج و فرآوری طلا فعالیت می‌کنند، از طریق بورس جهانی خریداری کنند و با رشد شرکت‌ها در سود سهام آن‌ها شریک شوند.

خرید و فروش اوراق قرضه طلای جهانی

برخی از کشورها اوراق قرضه طلایی (Gold Bonds) را صادر می‌کنند که افراد می‌توانند آن را خریداری کنند. این اوراق به صورت معمول با درآمد ثابت یا درصدی از ارزش طلای ذخیره شده به سرمایه‌گذاران باز می‌گردد.

هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم در راستای معاملات طلا در بازار جهانی این نوشته را بخوانید: ساعت کار انس جهانی

جمع‌بندی

در این نوشته به بررسی راه‌های خرید و فروش طلای جهانی پرداختیم و روش‌های مختلف مثل معامله در فارکس، خرید رمز‌ ارز‌های با پشتوانه طلا و خرید طلای جهانی از بورس را به شما معرفی کردیم.

اگر دوست دارید که در کنار طلای جهانی، در معاملات طلای آب شده هم فعالیت کنید می‌توانید از خدمات سایت طلاین استفاده کنید. طلاین سامانه آنلاین خرید و فروش طلای آب شده بر اساس قیمت اتحادیه طلا است که می‌توانید به سادگی در آن طلا بخرید و روی طلا سرمایه گذاری نمایید. برای اطلاعات بیشتر در سامانه طلاین ثبت‌نام کنید.

سوالات متداول:

چه اخباری روی معاملات انس جهانی طلا تاثیر گذار است؟

در خرید و فروش انس طلای جهانی باید نسبت به اخبار بانک‌های مرکزی جهانی، رویداد‌های سیاسی و شاخص‌های اقتصادی توجه داشته باشید.

چه عواملی روی قیمت اونس جهانی تاثیر می‌گذارد؟

قدرت دلار آمریکا، اخبار سیاسی، نرخ تورم و میزان عرضه و تقاضا بر قیمت انس جهانی طلا تاثیر می‌گذارند.

6 دیدگاه دربارهٔ «نحوه خرید طلای جهانی (انس طلا)»

    1. فاطمه محمدی مدیر محتوا

      سلام. متاسفانه در حال حاضر این امکان در طلاین وجود ندارد.

  1. سلام میخواستم بدونم سایت طلاین معاملات طلای آنلاین (مظنه آبشده و…) انجام میده یا خیر

  2. سید مجتبی

    سلام سرمایه گذاری در فارکس برای طلا قابل صرفه نیست سواپ زیاد می گیرند در فارکس برای خرید و فروش طلا در زمان های کوتاه است و می بایست تحلیل تکنیکال و فاندمنتال حرفه ای باشی در غیر اینصورت پولت از دست میدی.

    1. پشتیبانی سامانه (خانم محمدی)

      سلام. ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا